Theory and Practice of Serious Games & Gamification

Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ03 κ. Παναγιώτα Αργύρη και ΠΕ06 κ. Ειρήνη Αρναούτη του Πρότυπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης παρακολούθησαν το σεμινάριο ενδοϋπηρεσιακής κατάρτισης με τίτλο «Theory and Practice of Serious Games & Gamification» στο Helsinki της Φινλανδίας και στο Tallinn της Εσθονίας, από τις 22 έως τις 28 Απριλίου 2018. Την επιμόρφωση υλοποίησε ο φορέας «Euneos Corporation». Για την εφαρμογή και διάχυση της αποκτειθείσας γνώσης, υλοποίησαν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

1.  Η κ. Παναγιώτα Αργύρη, εφαρμόζοντας τις αρχές διδασκαλίας του σεμιναρίου, σχεδίασε μάθημα με τη χρήση του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού Triseum Variant Limits για τα μαθηματικά της Β? Λυκείου και το υλοποίησε σε τμήμα του Πρότυπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης στις 11 Μαΐου 2018. Το μάθημα παρακολούθησαν συνάδελφοι ΠΕ03 του σχολείου μας. Το σχέδιο μαθήματος ακολουθεί: Teaching Mathematics via Educational Games

Επίσης, σχεδίασε διδακτικά σενάρια για τη χρήση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού “Triseum: Variant Limits” στη διδασκαλία των μαθηματικών, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στο portal του Future Classroom Lab:

I. Triseum games ? reaching the infinite:

http://fcl.eun.org/directory/details?contentId=1212
http://storage.eun.org/?/TriseumPilot-VariantLimitsFCS-Pana?

II. Law of Limits:

http://fcl.eun.org/directory/details?contentId=1213
http://storage.eun.org/?/TriseumPilot-VariantLimitsFCS-Pana?

III. Approaching the concept of Limits of Functions:

http://fcl.eun.org/directory/details?contentId=1214
http://storage.eun.org/?/TriseumPilot-VariantLimitsFCS-Pana?

Τα διδακτικά αυτά σενάρια, καθώς και τα συμπεράσματα από την εφαρμογή τους,  τα παρουσίασε σε επιμορφωτική ημερίδα του European Schoolnet που υλοποιήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2018 στις Βρυξέλλες. Δείτε εδώ το πρόγραμμα της ημερίδας και την παρουσίαση της κ. Αργύρη.

ExpertSeminar_SeriousGamesEducationalSector _1209_agenda_3.pdf

 

Panagiota Argyri-ΚΑ1

Μετά την επιμορφωτική αυτή ημερίδα ακολούθησε, στις 19 Σεπτεμβρίου 2018 στις 17:00 (ώρα Βρυξελλών), συζήτηση στο Twitter με θέμα ‘Educational games development: what challenges and perspectives?’ Επισυνάπτονται screen shots της συζήτησης με αναφορά στα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά σενάρια και στη σχετική επιμόρφωση στο πλαίσιο του έργου Erasmus+ KA1.

 

2. Η κ. Ειρήνη Αρναούτη, εφαρμόζοντας τις αρχές διδασκαλίας του σεμιναρίου, σχεδίασε και υλοποίησε σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του σχολείου κ. Χρυσή Αγγελίδου (ΠΕ04.02) διαθεματική δημιουργική εργασία με τίτλο “Δημιουργία του Επιτραπέζιου Παιχνιδιού Taboo σε Θεματική Βιοχημείας στην Αγγλική Γλώσσα”, την οποία υλοποίησε τμήμα της Β’ Λυκείου του Πρότυπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης κατά το διάστημα Απριλίου – Μαΐου 2018. Το τελευταίο μάθημα της δημιουργικής εργασίας, το οποίο περιελάμβανε την παρουσίασή της, παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας καθώς και μαθητές/τριες άλλων τμημάτων στις 22 Μαΐου 2018.  Το σχέδιο της εργασίας ακολουθεί: Παιγνιώδης μάθηση - ετεροπαρατήρηση

3. Η κ. Ειρήνη Αρναούτη σε συνεργασία με την κ. Χρυσή Αγγελίδου υλοποίησαν διαθεματική δράση στα πλαίσια των μαθημάτων “Βιολογία” και “Αγγλικά” της Β’ Λυκείου του Πρότυπου ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης με θέμα “Δημιουργία Επιτραπέζιων Παιχνιδιών σε Θεματική Βιοχημείας στην Αγγλική Γλώσσα” κατά το Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018.  Δείτε το παραγόμενο υλικό των μαθητών/τριών από τη Δημιουργική Εργασία και τη Διαθεματική Δράση εδώ.

4. Η κ. Παναγιώτα Αργύρη και η κ. Ειρήνη Αρναούτη, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών που συμμετείχαν στο συγκεκριμένο σεμινάριο, έκαναν ανάρτηση με βίντεο σχετικά με τη σημασία της επιμόρφωσής τους στο blog του STEM Discovery Week 2018. Την ανάρτηση και το βίντεο μπορείτε να τα δείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:

http://sdw-blog.eun.org/2018/04/28/training-courses-ka1-for-professional-develpment/

Σχετική ανακοίνωση υπήρξε και στο λογαριασμό facebook του European Schoolnet:

https://www.facebook.com/european.schoolnet/videos/1636287353133468/

5. Η κ. Παναγιώτα Αργύρη έκανε αναρτήσεις στο blog του STEM Discovery Week 2018 σχετικά με το συγκεκριμένο επιμορφωτικό σεμινάριο πριν την αναχώρησή της (βλ. εδώ) και μετά την επιστροφή της και εφαρμογή της παιγνιώδους μάθησης στη διδακτική της πράξη (βλ. εδώ).  Επίσης, υλοποίησε και δύο σχετικά webinar, το πρώτο με θέμα “It’s a game changer!” στο portal του Scientix (βλ. εδώ) και το δεύτερο με θέμα “Game-based learning in the classroom research: validating Variant: Limits?” στο portal του Future Classroom Lab.

6. Η κ. Ειρήνη Αρναούτη, σε συνεργασία με την κ. Χρυσή Αγγελίδου, πρώην χημικό του σχολείου μας, έκαναν εισήγηση με τίτλο “Δημιουργία Επιτραπέζιων Παιχνιδιών σε Θεματική Βιοχημείας στην Αγγλική Γλώσσα” σχετικά με την εφαρμογή του περιεχομένου του επιμορφωτικού σεμιναρίου στο 4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, το οποίο διεξήχθη στη Λάρισα στις 12-14 Οκτωβρίου 2018. Επισυνάπτεται το πρόγραμμα του συνεδρίου και το PowerPoint της παρουσίασης.

ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 4ου ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΕΕΠΕΚ

Παρουσίαση Χ.Αγγελίδου-Ε.Αρναούτη

Επίσης, η εισήγηση δημοσιεύτηκε στα πρακτικά του συνεδρίου (Αγγελίδου, Χ. & Αρναούτη Ε. (13 Οκτωβρίου 2018). Ανακοίνωση με θέμα «Δημιουργία Επιτραπέζιων Παιχνιδιών σε Θεματική Βιοχημείας στην Αγγλική Γλώσσα» στο 4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα 12-14 Οκτωβρίου 2018, Τόμος Δ?, σελ. 32-36).