Στο ειδικό τεύχος 2 (2020) https://ejournals.epublishing.ekt.gr/?/openschoolsjou?/index του ευρωπαϊκού επιστημονικού περιοδικού OSJ – Open Schools Journal for Open Science δημοσιεύτηκαν επιστημονικές ερευνητικές εργασίες μαθητών του σχολείου μας, που υλοποιήθηκαν υπό την επίβλεψη και υποστήριξη της μαθηματικού κ. Αργύρη Παναγιώτας.
Οι εργασίες των μαθητών υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού έργου Open Schools for Open Societies: μελετούν, καταγράφουν, αναλύουν δεδομένα και επιστημονικά στοιχεία για τα προβλήματα της παγκόσμιας κοινότητας του σύγχρονου κόσμου, ενώ παράλληλα ερευνούν και τον αντίκτυπο αυτών των ζητημάτων στην τοπική κοινότητα του σχολείου τους. Σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες και επιστήμονες προτείνουν λύσεις και σχέδια δράσεις για την ενσωμάτωση και την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης για την τοπική και παγκόσμια κοινότητα.
Ειδική αναφορά στην εργασία για μελέτη των πανδημιών, που είχε υλοποιηθεί από μαθήτριες της Β΄ Λυκείου, στα πλαίσια του project, κατά το σχολικό έτος 2018-19, αλλά είναι ιδιαίτερα επίκαιρη, σύμφωνα με την δύσκολη κατάσταση, που βιώνει η παγκόσμια κοινότητα, λόγω του Covid-19.
Τέλος, στο τεύχος αυτό καταγράφονται και οι εμπειρίες από την συμμετοχή στο European Student Science Parliament (July 2018), όπου οι νέοι της Ευρώπης κλήθηκαν να συζητήσουν και να αποφασίσουν για μία από τις προκλήσεις του μέλλοντος, τα αυτόματα οχήματα.