Στα πλαίσια των δράσεων του Horizon Ευρωπαϊκού Έργου Natural Based Solutions Education Network την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ημερίδα με την συμμετοχή μαθητών / τριών της Β Λυκείου, εκπροσώπων από το Δήμο Νέας Σμύρνης και το Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Τo ευρωπαϊκό έργο Horizon (Nature-Based Solutions – NBS) εστιάζει σε λύσεις βασισμένες στη φύση με στόχο την αντιμετώπιση των σύγχρονων κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών προκλήσεων μέσω βιώσιμων και καινοτόμων προσεγγίσεων που αντλούν έμπνευση από τη φύση.
Η Σχολή μας μπορεί να λειτουργήσει ως «ζωντανό εργαστήριο» (Living Lab) λύσεων βασισμένων στη φύση, ως κόμβος καινοτομίας, που υιοθετεί την έννοια του «ανοιχτού σχολείου» και σε συνεργασία με τον Δήμο Νέας Σμύρνης και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης προάγει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την αειφορία.
Ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή τους και την πολύ θετική ανταπόκριση τους για την υποστήριξη στην υλοποίηση των δράσεων του έργου.
Τους εκπροσώπους από το Δήμο Νέας Σμύρνης:
- Τον κ. Γουρναρόπουλο Γεώργιος, Αντιδήμαρχο Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Νέας Σμύρνης
- Την κ. Γαλανοπούλου Ελεονώρα, Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος του Δήμου Νέας Σμύρνης
- Την κ. Καραβασίλη Μαργαρίτα, Ειδική Σύμβουλος Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής, τ. Ειδική Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Αρχιτέκτων d.p.l.g. Χωροτάκτης Πολεοδόμος MSc, όπου με την εισήγηση της ανέδειξε την σημασία των «λύσεων βασισμένων στην φύση» ως πρόκληση και ως αναγκαιότητα για κλιματικά ουδέτερες πόλεις.
Το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης για την συνεργασία και σε αυτή την δράση της Σχολής μας.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν :
- Ο κ. Φωτιάδης Ιωάννης, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
- Η κ.Πέτρου Τίνα, Γενική Γραμματέας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους προσκεκλημένους εισηγητές, εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων :
- Τον κ. Τραυλό Ηλία, Αναπληρωτή Καθηγητή του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, όπου με την εισήγηση του έδωσε την δυνατότητα διερεύνησης ποικίλων θεμάτων για την ένταξη λύσεων βασισμένων στην φύση στο σχολικό μας συγκρότημα.
- Τον κ. Τριανταφυλλόπουλο Δημήτριο, Μεταλλουργό Μηχανικό, Διευθύνων Σύμβουλο Hellenic Hydrogen, όπου με την εισήγηση του παρουσίασε τις δυνατότητες της ενεργειακής μετάβασης με την ανάπτυξη και την κατασκευή έργων πράσινου υδρογόνου, αλλά και τις επαγγελματικές προοπτικές μελλοντικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας στα πλαίσια των «πράσινων επαγγελμάτων» που συνδέονται με την κυκλική οικονομία.
- Τον κ. Καβύρη Γεώργιο, Καθηγητή Σεισμολογίας – Σεισμικής Ανισοτροπίας, του Γεωλογικού Τμήματος του ΕΚΠΑ, όπου με την εισήγηση του παρουσίασε τα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης σεισμών, καθώς οι φυσικές καταστροφές συμπεριλαμβάνονται στους δώδεκα τομείς προκλήσεων, όπου προβλέπετε ότι η/οι Λύση/Λύσεις Βασισμένες στη Φύση θα αντιμετωπίσουν τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς στόχους του Horizon Ευρωπαϊκού Έργου και αποτελεί μία μοναδική ευκαιρία οι μαθητές / τριες να ενημερωθούν και για ζητήματα πολιτικής προστασίας.
Κατά την ημερίδα απεύθυνε χαιρετισμό και ευχαριστίες η Διευθύντρια του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, κ. Λασκαρίδου Αντιγόνη, Φιλόλογος ΜΑ, εκφράζοντας την σημασία της εξωστρέφειας της Σχολής μας για περιβαλλοντικές δράσεις.
Υπεύθυνη στην υλοποίηση των δράσεων του Ευρωπαϊκού Έργου είναι η Υποδιευθύντρια του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Δρ. Αργύρη Παναγιώτα, Μαθηματικός (Phd, Med, MSc), η οποία κατά την έναρξη της ημερίδας, παρουσίασε τις διαστάσεις του μοντέλου της Ολιστικής Σχολικής Προσέγγισης (Whole School Approach), ώστε με κατάλληλες στρατηγικές και δραστηριότητες να υλοποιηθεί το σχέδιο δράσης της οικοσυστημικής προσέγγισης της Σχολής μας, ως «ζωντανού εργαστηρίου» σε συνεργασία με Ακαδημαϊκούς και Ερευνητές, το Δήμο Νέας Σμύρνης και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Στα πλαίσια της Ολιστικής Σχολικής Προσέγγισης, εκτός από α) τις πιθανές παρεμβάσεις που μπορεί να πραγματοποιηθούν εντός και εκτός του σχολικού κτιρίου για την ενσωμάτωση λύσεων βασισμένων στην φύση, β) την ενεργό εμπλοκή των εξωτερικών φορέων χρειάζεται να σχεδιαστούν α) παιδαγωγικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την ενσωμάτωση θεμάτων NBS στα προγράμματα σπουδών με στόχο να βοηθήσουμε τους να αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που προωθούν τρόπους σκέψης, σχεδιασμού και δράσης με ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα και φροντίδα για τον πλανήτη μας και για τη δημόσια υγεία, με βάση το GreenComp -ευρωπαϊκό πλαίσιο ικανοτήτων για την αειφορία,
Για αυτόν τον λόγο, μετά την ολοκλήρωση των εισηγήσεων, οι μαθητές / τριες της Β τάξης του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης και το Ομίλου Βιολογίας με την συμμετοχή της Καθηγήτριας Βιολογίας της Σχολής μας Δρ. Ντάκου -Ζαμπλάρα Κατερίνας-Ζωής εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά για 3 διδακτικές ώρες : α) στην κατάθεση προτάσεων για την αισθητική αναβάθμιση του σχολικού συγκροτήματος με λύσεις βασισμένες στην φύση, β) συμμετείχαν σε παιχνίδι ρόλων και βιωματικές δραστηριότητες ερμηνείας στατιστικών δεδομένων για την καταγραφή των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Στο πλαίσιο αυτό αξιοποιήθηκες και ο μαθησιακός πόρος του Ευρωπαϊκού Έργου: «Ένα Πράσινο Σχολείο είναι ένα Υγιές Σχολείο»