Συμμετοχή στο σεμινάριο: “Η Συνθήκη της Λοζάνης ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης”

Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, το Πρότυπο ΓΕΛ της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης συμμετείχε στο συνέδριο-σεμινάριο με τίτλο: “Η Συνθήκη της Λοζάνης ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης” που πραγματοποιήθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Υπεύθυνη της δράσης ήταν η κυρία Δήμητρα Γκορτσαλή (Ιστορικός -Φιλόλογος του σχολείου μας) που διδάσκει το μάθημα της Ιστορίας στα τμήματα Α2 και Α3. Η ομάδα μαθητών της Α΄Τάξης αποτελούνταν από τους μαθητές Φώτιο Κασκάνη (Α3), Ηλία Μέρδη (Α2), Σταύρο Μέρτογλου (Α2), Ιωάννη Σκαρβέλη (Α3), Εμμανουήλ Σφακιανάκη (Α3), Κωνσταντίνο Ρεπάσο (Α3) και τη μαθήτρια Σοφία Φαρμάκη (Α2).

Οι μαθήτριες και οι μαθητές όλων των σχολείων που πήραν μέρος παρακολούθησαν τους χαιρετισμούς των οργανωτών: Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ιωάννα Δεκατρή, φιλόλογος), The Lausanne Project (Γιώργος Γιαννακόπουλος, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου) καθώς και την «Εισαγωγική στην προβληματική του σεμιναρίου» (Άγγελος Παληκίδης, Αν. Καθηγητής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης).

Ειδικότερα, οι μαθήτριες και οι μαθητές εμβάθυναν τις γνώσεις τους σχετικά με τη Συνθήκη της Λοζάνης, η οποία υπογράφηκε στις 24 Ιουλίου 1923, συμμετέχοντας σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και έγινε κατανομή δραστηριοτήτων. Οι μαθητές μας ασκήθηκαν στην ενεργητική-διερευνητική πορεία μάθησης μέσα από τη μελέτη ιστορικών πηγών που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, μαρτυρίες Μικρασιατών προσφυγών σχετικά με την άφιξή τους στην Ελλάδα. Επιπλέον, πήραν μέρος σε θεατρικά δρώμενα, συνέθεσαν και διατύπωσαν γραπτό και προφορικό ιστορικό λόγο, παρουσιάζοντας τις εργασίες τους στο πλαίσιο των ομάδων και χειροκροτήθηκαν από την Ολομέλεια. Ακολούθησε το κλείσιμο του σεμιναρίου και η συμπλήρωση ερωτηματολογίων ανατροφοδότησης.