«Τα φύλα στην Νεοελληνική και στην Αγγλική Λογοτεχνία?.»: Μια διαθεματική προσέγγιση της Λογοτεχνίας και των Αγγλικών μέσα από επιλεγμένα κείμενα της νεοελληνικής και της αγγλικής λογοτεχνίας

Στη συγκεκριμένη δράση επιχειρήθηκε μια διαθεματική προσέγγιση της Λογοτεχνίας και των Αγγλικών μέσα από επιλεγμένα κείμενα της νεοελληνικής και της αγγλικής λογοτεχνίας, κατά το Α΄τετράμηνο του σχολικού έτους 2017-2018. Η θεματική της διδακτικής παρέμβασης ήταν “τα φύλα στη λογοτεχνία”, όπως προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην Α’ Λυκείου. Η επιλογή της μορφής και της μεθόδου διδασκαλίας σχετιζόταν με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καθώς και με τις ιδιαιτερότητες της διδακτικής ενότητας.

Οι μαθητές με ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας κλήθηκαν να εντοπίσουν μέσα από τη συγκριτική εξέταση των προτεινόμενων κειμένων πώς διαμορφώθηκε στο πέρασμα του χρόνου στην Ελλάδα και στην Αγγλία η κοινωνική αντίληψη σχετικά με τα φύλα, να συνδέσουν αυτές τις αντιλήψεις με το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο εμφάνισης των συγκεκριμένων κειμένων, με έργα άλλων τεχνών αλλά και με την εμπειρία τους από τη σύγχρονη εποχή. Η λυτρωτική και μεταμορφωτική δύναμη του έρωτα, ο κοινωνικός ρόλος της γυναίκας, τα στερεότυπα που τον περιβάλλουν και οι σχέσεις των δυο φύλων στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εγγράφονται αυτά και η μετεξέλιξή τους στη σημερινή εποχή αποτελούν τα βασικά θεματικά πεδία τα οποία προσεγγίστηκαν διακειμενικά και διαχρονικά με βάση τα εργαλεία που παρέχουν οι ΤΠΕ.

Στο τέλος κάθε διδακτικής ενότητας, οι μαθητές υλοποίησαν μία δραστηριότητα αξιολόγησης τόσο στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας όσο και των Αγγλικών.

Το παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό είναι αναρτημένο εδώ:

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΑΓΓΛΙΚΑ 2017-18

Η συγκεκριμένη διδακτική πρακτική και το παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό παρουσιάστηκαν στο Πανελλήνιο Συνέδριο «Η δημιουργικότητα και η καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη: με αφετηρία τη μακρόχρονη εμπειρία των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων» (http://iep.edu.gr/el/anakoinoseis/programma-synedriou) και αναμένεται η δημοσίευση της εισήγησης στα πρακτικά του συνεδρίου.