Διεπιστημονική εξ αποστάσεως διδακτική προσέγγιση: Πανδημία: Η ιστορία μας διδάσκει..τα μαθηματικά ερμηνεύουν

Τη Τετάρτη 01 Απριλίου πραγματοποιήθηκε από κοινού εξ αποστάσεως διδασκαλία με εισηγήτριες: Δρ Φιλολογίας Κα Παπαδοπούλου Μαρία και τη Μαθηματικό (Μ.Sc, M.Ed) Κα Αργύρη Παναγιώτα στα τμήμα Β2, Β3, Α1, Α3 του Προτυπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής για την διεπιστημονική προσέγγιση του ζητήματος της πανδημίας Covid-19, που μαστίζει την παγκόσμια κοινότητα.

PHOTO

PHOTO2

Με βάση την ανταπόκριση και το ενδιαφέρον των μαθητών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία: Μαθηματική επιδρομή Covid-19 στην παγκόσμια κοινότητα http://bit.ly/2Wpsgkr, θελήσαμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες τους και απαντήσαμε με την επέκταση του ζητήματος, ώστε να μελετηθεί και να διερευνηθεί πολύπλευρα το ζήτημα των πανδημιών δια μέσου των αιώνων.

Με βάση την επίκαιρη και δυσάρεστη κατάσταση που βιώνει η παγκόσμια κοινότητα, λόγω της πανδημίας Covid-19, είναι σημαντικό να έχουμε γνωση ιστορικών γεγονότων και πηγών για να αντλήσουμε γνώσεις και πληροφορίες. Από το παρελθόν θα κατανοήσουμε το παρόν και θα αντλήσουμε συμπεράσματα απο πραγματικά δεδομένα και επιστημονικά στοιχεία, που θα συγκρίνουμε και θα επεξεργαστούμε, με την βοήθεια των μαθηματικών εργαλείων της στατιστικής και της μαθηματικής μοντελοποίησης.

Συγκεκριμένα η καινοτόμα διδακτική προσέγγιση λαμβάνει υπόψη το διαχρονικό πλαίσιο των πανδημιών της παγκόσμιας κοινότητας με αφετηρία την πανούκλα του Αντωνίου ( 165 μ.Χ.) και ιδιαίτερη μνεία στο Λοιμό των Αθηνών του 5ου αιώνα, οι μαθητές επεξεργάζονται και αναλύουν ιστορικές πηγές και κείμενα , μελετούν χάρτες και επιλέγουν να επεξεργαστούν αριθμητικά δεδομένα για να διαπιστώσουν ποια είναι τα μαθηματικά μοντέλα που συνδυάζουν στοιχεία του παρελθόντος και του παρόντος και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προβλέψουν την εξάπλωση των νόσων.

Βασικά ερευνητικά ερωτήματα:

  • Εφαρμόζοντας την μαθηματική μοντελοποίηση, που αναλύεται στην επιστημονική βιβλιογραφία, σε δεδομένα για την αρχαία Αθήνα μπορούμε να δούμε, πώς θα μπορούσαν να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν την εξάπλωση της νόσου;
  • Αντίστροφα, μπορούμε με την χρήση των μαθηματικών εργαλείων να προσαρμόσουμε τις καταστάσεις που περιγράφονται στις ιστορικές πηγές στις πραγματικές καταστάσεις που βιώνει η Ελλάδα, λόγω Covid-19;

Στηρίζουμε την καινοτομία στην μάθηση και κυρίως στηρίζουμε τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας. Ακόμα και εξ αποστάσεως ερχόμαστε όλοι κοντά για την από κοινού μελέτη του παγκόσμιου ζητήματος. Οι ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες αποκτούν κοινό σκόπο και κοινό στόχο: Να εξηγήσουν και να αιτιολογήσουν για την σημασία των μέτρων πρόληψης!

Το διδακτικό υλικό και οι εργασίες των μαθητών

https://eclass.sch.gr/courses/EL526188/

4

PHOTO4

PHOTO5

PHOTO6