Σκίαση εργασίας στην Sigtuna (Σουηδία), στo πλαίσιο του Erasmus+ KA121, τον Μάρτιο-Απρίλιο 2025

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου Erasmus 2024-1-EL01-KA121-SCH-000228006 του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, η Μαθηματικός και Υποδιευθύντρια της Σχολής μας Δρ. Αργύρη Παναγιώτα συμμετείχε σε σκίαση εργασίας στο Γυμνάσιο Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket (SSHL), στην Sigtuna της Σουηδιας, από τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 έως την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025.

 

Το SSHL αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά οικοτροφεία σε διεθνές επίπεδο και ένα από τα κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα στη Σουηδία, συνδυάζοντας ακαδημαϊκή αριστεία με μια ολοκληρωμένη μαθητική εμπειρία. Η πολυπολιτισμικότητα και η ποιοτική εκπαίδευση το καθιστούν έναν εξαιρετικό προορισμό για μαθητές που επιδιώκουν μια διεθνή προοπτική στην εκπαίδευσή τους.

Για αυτό τον λόγο, το πρόγραμμα Erasmus+ KA121 αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για την απόκτηση πολύτιμων εμπειριών και γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων. Αναλυτικότερα, μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων, αποκτήθηκε άμεση εικόνα της διδακτικής διαδικασίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Η συμμετοχή στα εργαστήρια των μαθητικών οργανισμών προσέφερε πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την ανάπτυξη της αυτονομίας και της ηγετικής ικανότητας των μαθητών, αλλά κυρίως την καλλιέργεια της κουλτούρας της συμμετοχής των νέων (youth participation), για τη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών. Μέσω της εμπλοκής των μαθητών/τριών σε μαθητικούς οργανισμούς, που περιλαμβάνουν διαδικασίες λήψης αποφάσεων, εθελοντικές δράσεις, μαθητικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες, οι νέοι αποκτούν δεξιότητες, ενδυναμώνουν τη φωνή τους και συμβάλλουν ενεργά στη διαμόρφωση του μέλλοντος τους.

 

Η εμπειρία ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος προσέφερε πολύτιμες γνώσεις σχετικά με τα διδακτικά αντικείμενα των Προγραμμάτων Σπουδών και ειδικότερα της οργάνωσης και της εφαρμογής του International Baccalaureate Diploma (IB DP), των μεθόδων αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών / τριών και των μεθόδων αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Η έκθεση σε διαφορετικά πολιτισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα ενισχύει την κατανόηση και την αποδοχή της πολυμορφίας, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Ειδικότερα, η διαμονή μέσα στο ίδιο οικοτροφείο ως φιλοξενούμενη εκπαιδευτικός προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία για τη βαθύτερη κατανόηση της εκπαιδευτικής κουλτούρας,  της καλλιέργειας της αυτονομίας και την ανάπτυξη της αυτοπειθαρχίας. Η εκπαίδευση δεν περιορίζεται μόνο στις ώρες μαθημάτων. Οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων, μελέτης σε κοινόχρηστους χώρους και αλληλεπίδρασης με συνομήλικους και εκπαιδευτικούς σε ένα πιο άτυπο περιβάλλον. Βιώνοντας την καθημερινότητα των μαθητών, υπήρχε η δυνατότητα η εκπαιδευτικός να αντιληφθεί τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, όπως η προσαρμογή σε ένα αυστηρό πρόγραμμα.  Τέλος, ως φιλοξενούμενη εκπαιδευτικός στο οικοτροφείο, είχε τη δυνατότητα να αλληλοεπιδράσει στενότερα με συναδέλφους και να ανταλλάξει ιδέες σε ένα πιο φυσικό και ανεπίσημο πλαίσιο, όπως κατά τη διάρκεια των γευμάτων ή των κοινών δραστηριοτήτων.

Συνοψίζοντας, η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+ KA121, μέσω της σκίασης εργασίας στο SSHL, αποτέλεσε μια εμπειρία μετασχηματιστική τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι νέες διδακτικές προσεγγίσεις που αποκτήθηκαν μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πρακτικής και τη δημιουργία ενός δυναμικού, συμμετοχικού και καινοτόμου μαθησιακού περιβάλλοντος.

Για αυτή τη μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, η Υποδιευθύντρια του Προτύπου Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Δρ. Αργύρη Παναγιώτα θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τη Διευθύντρια Kerry Browning, το διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό του SSHL High School και τον κ. Γεώργιο Σάββα για την πρόσκληση, την οργάνωση του προγράμματος δραστηριοτήτων και την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του σχολείου. Ευχαριστεί επίσης θερμά τον Δρ. Σοφοκλή Σωτηρίου, Διευθυντή του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής, για τη σύσταση υλοποίησης της σκίασης εργασίας στο Λύκειο SSHL.