Εκπαιδευτικό υλικό – Αλκιβιάδης Τζελέπης

Εκπαιδευτικό υλικό από τον κύριο Αλκιβιάδη Τζελέπη MSc, Μαθηματικό.

Ένα βιβλίο του κυρίου Τζελέπη που αφορά στην εξέλιξη των μαθηματικών η οποία οδήγησε στην κατανόηση της έννοιας του απείρου.

Infinity (Omilos Aristeias)

 

 

Άλγεβρα Α Λυκείου – Προβλήματα

Algebra A Lykeiou Problimata

 

Άλγεβρα Β Λυκείου

Algebra B Lykeiou

 

Άλγεβρα Β Λυκείου – Προβλήματα

Algebra B Lykeiou Problimata

 

Εύρεση Συνάρτησης – Ένα σημαντικό πρόβλημα της Ανάλυσης

Evresi Synartisis Ena Simantiko Problima tis Analysis

 

Μαθηματικά Προσανατολισμού Β Λυκείου

Maths Prosanatolismou B Lykeiou

 

Μαθηματικά Προσανατολισμού Β Λυκείου – Προβλήματα

Maths Prosanatolismou B Lykeiou Problems

 

Μαθηματικά Προσανατολισμού Β Λυκείου

Maths Prosanatolismou B Lykeiou Problems

 

Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ Λυκείου

Maths Prosanotolismou G Lykeiou

 

 

Διαθεματική Διδασκαλία

  • Τα παράδοξα του Ζήνωνα για την κίνηση.
  • Η ασυνέπεια στις έννοιες της πολλαπλότητας και της διαιρετότητας της σχολής των Πυθαγορείων.

Στις 9/5/2014 πραγματοποιήθηκε 3ωρη Διαθεματική Διδασκαλία στο τμήμα Α3 με συνεργασία των καθηγητών Ι.Π. Αμπελά (ΠΕ 02) και Αλκ. Τζελέπη (ΠΕ 03).
Αντικείμενο της Διαθεματικής Διδασκαλίας: Τα παράδοξα του Ζήνωνα για την κίνηση ? Η ασυνέπεια στις έννοιες της πολλαπλότητας και της διαιρετότητας της σχολής των Πυθαγορείων.

Στην πραγμάτευση του θέματος εμπλέκονται:
Ανθρωπιστικές επιστήμες: Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφία, Γλώσσα
Θετικές επιστήμες: Μαθηματικά (συναρτήσεις, πρόοδοι), Φυσική (εξισώσεις κίνησης).
Επέκταση: η έννοια του απείρου στην αρχαιότητα και του μαθηματικού απείρου και του ορίου.

Φύλλο Εργασίας

DiathematikiDidaskalia_Archaia_Mathimatika

 

Προβλήματα Κίνησης

Τα προβλήματα κίνησης είναι σημαντικές εφαρμογές των μαθηματικών στη φυσική. Αναδεικνύουν δε, την αναγκαιότητα γνώσης βασικών μαθηματικών εννοιών, με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων στις φυσικές επιστήμες.

Στο άρθρο υπάρχει ένα πρόβλημα κίνησης στο ίδιο μέσο (σταθερή ταχύτητα κίνησης) και τρία προβλήματα κίνησης σε δύο μέσα (διαφορετικές ταχύτητες κίνησης).

Προβλήματα Κίνησης

 

Η Συνοχή των Μαθηματικών Εννοιών

Η βασική ιδέα και η αιτία για τη συγγραφή του παρόντος βιβλίου ήταν η ανάδειξη της συνέχειας στη διδασκαλία των μαθηματικών στο λύκειο. Οι βασικοί άξονες του είναι οι κάτωθι:

  • Η γνώση της Γεωμετρίας είναι απαραίτητη για την κατανόηση και απόδειξη βασικών Αλγεβρικών εννοιών. Η βαθιά γνώση της Γεωμετρίας είναι αναγκαίο εφόδιο για να προχωρήσουν οι μαθητές στην Άλγεβρα και την Ανάλυση.
  • Η ανάγκη και η χρησιμότητα της εποπτείας. Όπως στην Γεωμετρία το γεωμετρικό σχήμα είναι απαραίτητο για τη διαπραγμάτευση θεωρημάτων και ασκήσεων, έτσι η γνώση της δημιουργίας και της σωστής ?ανάγνωσης? των γραφικών παραστάσεων συναρτήσεων συμβάλει στην περαιτέρω κατανόησή τους.
  • H σύνδεση των μαθηματικών αντικειμένων της Γεωμετρίας, της Άλγεβρας και της Ανάλυσης, ακολουθώντας την πορεία των τριών τάξεων του Λυκείου, αναδεικνύοντας έτσι τη συνοχή και εξέλιξη των Μαθηματικών εννοιών.
Συνέπεια μαθηματικών εννοιών