Δράσεις στο πλαίσιο των δημιουργικών εργασιών της Α? Λυκείου

Στα πλαίσια του projectτης Α? Λυκείου,  με την ευρύτερη θεματική «Συμβουλευτική Επαγγελματικού προσανατολισμού: Αυτογνωσία – Αυτοαντίληψη – Αυτοεκτίμηση ? Ενημέρωση ? Πληροφόρηση ? Λήψη απόφασης», η υπεύθυνη καθηγήτρια κα. Λέκκα Μαρία και οι μαθητές του τμήματος Α3 πραγματοποίησαν,  τις εξής δράσεις:

α) Δράση «Ο κόσμος στην τάξη μας»

Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε μέσα από την πλατφόρμα 100mentors https://www.100mentors.com/ με τη βοήθεια της ψηφιακής πλατφόρμας The Tipping Pointhttps://www.thetippingpoint.org.gr/ . Οι μαθητές αφού γνώρισαναρχικά το περιβάλλον της πλατφόρμας, πρότειναν συγκεκριμένους επαγγελματίες, και τελικά πραγματοποιήθηκαν τρεις τηλεδιασκέψεις με επαγγελματίες από τους χώρους:

της Ψυχολογίας,  με τον κ.G.Fragakis – Ψυχολόγο – Προσωποκεντρικό Ψυχοθεραπευτή,

της Ιατροδικαστικής, με τον Dr. G. Leon Ιατροδικαστή ? Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Ιατροδικαστικής

και της Χημικής Μηχανικής, με τον G.Stanitsas  Χημικό Μηχανικό – Διευθυντή Εσωτερικού Ελέγχου, Εγχώριου & Διεθνούς Εμπορίου & Μάρκετινγκ.

Οι επαγγελματίες ενημέρωσαν τους μαθητές σχετικά με την επιστήμη τους και το επαγγελματικό τους πεδίο, αλλά και έδωσαν σημαντικά μαθήματα  στους μαθητές σχετικά με τον τρόπο επιλογής επαγγέλματος, το επαγγελματικό προσανατολισμό γενικότερα και τη ζωή τους συνολικά,  χαρίζοντας τους μια αξέχαστη εμπειρία.

Μέτα την ολοκλήρωση των τηλεδιασκέψεων οι μαθητές κλήθηκαν να αξιολογήσουν τη τηλεδιάσκεψη, γεγονός που τους έκανε να αναστοχαστούν πάνω στη συγκεκριμένη εμπειρία καθώς και να συνειδητοποιήσουν τη δυναμική της.

Τέλος το γεγονός ότι τα αρχεία των τηλεδιασκέψεων είναι προσβάσιμα  σε όλα τα μέλη της ομάδας ανά πάσα στιγμή, εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τους παραπάνω στόχους.

β)«Γέφυρες και εμπόδια»

Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την κα. Κορδονούρη, υπεύθυνη Σεπ του 1ου ΚΕΣΥ Δ’ Αθήνας (πρώην ΚΕΣΥΠ Καλλιθέας). Αρχικά έγινε συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με τη θεματική του επαγγελματικού προσανατολισμού. Στη συνέχεια μοιράστηκαν και συμπληρώθηκαν από τους μαθητές τα σχετικά φύλλα εργασίας, το περιεχόμενο των οποίων ανέλυσε εξατομικευμένα η κ.Κορδονούρη, παρουσία της ολομέλειας της τάξης. Η ανάλυση μάλιστα των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης βιωματικής άσκησης έγινε και γραπτά σε δεύτερο χρόνο από την σύμβουλο.Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση οι μαθητές έκαναν ένα ακόμη βήμα στην πορεία τους προς την αυτογνωσία.Παράλληλα ενημερώθηκαν σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει η νέα δομή του ΚΕΣΥ στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού και δόθηκαν τα κίνητρα να προχωρήσουν σε εξατομικευμένη συμβουλευτική παρέμβαση.Όλα τα παραπάνω κρίνονται ιδιαίτερα χρήσιμα για τους μαθητές της Α? Λυκείου που βρίσκονται μπροστά σε μια σημαντική απόφαση για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.