Όταν η Ιστορία συναντάει τα Αγγλικά?.»: Μια διαθεματική προσέγγιση της Ιστορίας και των Αγγλικών μέσα από επιλεγμένες ενότητες της «Ιστορίας του Μεσαιωνικού και Νεότερου Κόσμου»

Στη συγκεκριμένη δράση επιχειρήθηκε μια διαθεματική προσέγγιση της Ιστορίας  και των Αγγλικών μέσα από επιλεγμένες ενότητες του βιβλίου της Β΄ Λυκείου  “Ιστορία του Μεσαιωνικού και Νεότερου Κόσμου” (σχολικό έτος 2016-2017), οι οποίες αναφέρονταν στις αγγλόφωνες χώρες. Η επιλογή της μορφής και της μεθόδου διδασκαλίας σχετίστηκε με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, καθώς και με τις ιδιαιτερότητες της διδακτικής ενότητας, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς να εξετάσουν τα θέματα πολύπλευρα μέσα από εικαστικές, μουσικές, λαογραφικές, ανθρωπολογικές, γλωσσικές, ή και γεωγραφικές «διαδρομές». Σε κάθε επιλεγμένη ενότητα το ίδιο θέμα το προσεγγίσαμε μέσα από ελληνόφωνες και αγγλόφωνες πηγές, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα αντίστοιχα, και στο τέλος κάθε ενότητας, οι μαθητές έκαναν μία δραστηριότητα αξιολόγησης τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και των Αγγλικών.

Το παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό ανά ενότητα είναι αναρτημένο εδώ:

ΙΣΤΟΡΙΑ-ΑΓΓΛΙΚΑ 2016-17

Η διδακτική πρόταση και το εκπαιδευτικό υλικό παρουσιάστηκαν στο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΑ.Π.Ε.Δ.Ε. 2017 (https://erkyna.gr/index.php/2-uncategorised/203-synedrio-maiou-2017) και σχετικό άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΕΡΚΥΝΑ (https://erkyna.gr/e_docs/periodiko/teyxos/teyxos-13-13_2017.pdf):

Θώδης, Γ. και Αρναούτη, Ε. (2017). Η διαθεματικότητα στο Γενικό Λύκειο: μια δράση προσέγγισης των γνωστικών αντικειμένων της Ιστορίας και των Αγγλικών μέσα από πηγές, Προγράμματα Σπουδών για ένα δημιουργικό σχολείο (Τομ. 13, σελ. 94-102). Αθήνα: ΕΡΚΥΝΑ.