Όμιλοι 2022-2023

Από τον Οκτώβριο ξεκινά η λειτουργία των ομίλων του σχολείου μας. Για την εγγραφή των μαθητών/τριών απαιτείται αίτηση του κηδεμόνα. Την αίτηση θα την βρείτε εδώ.

Στους Ομίλους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές/μαθήτριες και από άλλα σχολεία!

Το Επιστημονικό ? Εποπτικό συμβούλιο του σχολείου αποφάσισε  τη λειτουργία των παρακάτω Ομίλων για το σχολικό έτος 2022-2023 :

1) Θεατρικός 2) Κινηματογράφου 3) Μαθηματικών 4) Οικονομικής Ιστορίας της Ευρώπης 5) Ρητορικός 6) Ρομποτικής 7) Σύγχρονης Φυσικής 8) Σύνδεσης Εκπαίδευσης και Εργασίας 9) Φιλαναγνωσίας 10) Χημείας  11) Δημοσιογραφίας

Κινηματογράφου

Υπεύθυνος καθηγητής: Σωτήριος Κόλλιας (Θεολόγος)

Ημέρα-ώρα πραγματοποίησης: Τρίτη 14:30-16:00

Σου αρέσει να βυθίζεσαι στις σκοτεινές κινηματογραφικές αίθουσες και να απολαμβάνεις ταινίες που σε μεταφέρουν σε άλλους κόσμους; Θέλεις να μάθεις τι κρύβεται πίσω από όλα αυτά; Τότε, θα σε ενδιαφέρει να συμμετάσχεις τον Κινηματογραφικό Όμιλο του σχολείου μας.

Μαζί θα εξερευνήσουμε θέματα όπως: πώς ξεκίνησε και εξελίχθηκε αυτή η Τέχνη, ποιες είναι οι τεχνικές της κινηματογραφικής γραφής, πώς γυρίζονται οι ταινίες στα μεγάλα στούντιο και η χρήση των εφέ, πώς γράφεται ένα σενάριο, ποια είναι τα επαγγέλματα του κινηματογράφου. Ακόμα, θα παρακολουθήσουμε ταινίες και θα τις αναλύσουμε αισθητικά μέσα από κριτική συζήτηση. Τέλος, θα πραγματοποιήσουμε συγγραφή σεναρίου με στόχο να γυρίσουμε μια μικρού μήκους ταινία προκειμένου να λάβουμε μέρος σε μαθητικό διαγωνισμό.

Ελάτε μαζί μας, λοιπόν, σε ένα ταξίδι στην Έβδομη Τέχνη!

 

Οικονομική Ιστορία της Ευρώπης

Υπεύθυνος καθηγητής: Ματθαίος Γιανναράς

Ημέρα – ώρα πραγματοποίησης: Πέμπτη 14:30 – 16:00

Ο Όμιλος αναδεικνύει τις σύνθετες διαδικασίες που οδήγησαν στην εμφάνιση και διαμόρφωση της οικονομίας της αγοράς και εξετάζει το πέρασμα από τον εμπορικό στον βιομηχανικό και στη συνέχεια στον χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό και την παγκοσμιοποίηση. Ταυτόχρονα, εισάγει τους συμμετέχοντες στις βασικές θεωρητικές παραδόσεις της οικονομικής σκέψης (φιλελευθερισμός, μαρξισμός, κευνσιανισμός, νεοφιλελευθερισμός) που διατυπώθηκαν κατά την πορεία του καπιταλισμού κι εξετάζει τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους αυτές επιχείρησαν να τον ερμηνεύσουν.

 

Όμιλος Ρομποτικής

Υπεύθυνοι καθηγητές:

Δρ. Χρήστος Φανίδης (Φυσικός)

Παναγιώτα-Ισμήνη Ματθέ MSc (Πληροφορικός)

Ημέρα & ώρα: Τετάρτη, 14:30-16:00

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων Λυκείου.

Περιγραφή:

Εισαγωγή στη Ρομποτική με χρήση του μικροελεγκτή Arduino και της γλώσσας προγραμματισμού C/Wiring για τον προγραμματισμό του.

Οι μαθητές/τριες θα αποκτήσουν εμπειρία στον σχεδιασμό, κατασκευή και προγραμματισμό ηλεκτρονικών κυκλωμάτων εργαζόμενοι σε ομάδα, με στόχο την κατασκευή ολοκληρωμένου έργου που θα επιλέξουν οι μαθητές/τριες.

Ο όμιλος περιλαμβάνει:

  • Γνωριμία με τη γλώσσα προγραμματισμού Python.
  • Εξοικείωση με την τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση.
  • Σχεδίαση και κατασκευή ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.
  • Εξοικείωση με ηλεκτρονικά συστήματα μέσω διερεύνησης, ανακάλυψης και εμπειρίας.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση πειραμάτων με χρήση διαφόρων αισθητήρων.
  • Σχεδιασμός και κατασκευή του μηχανικού και του ηλεκτρονικού συστήματος ενός ρομπότ.
  • Εξοικείωση με τον προγραμματισμό κινήσεων για την εκτέλεση ποικίλων εργασιών.

 

Σύνδεση Εκπαίδευσης & Εργασίας

Ο Όμιλος πραγματοποιείται σε συνεργασία με: 

  • το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ)
  • τον Σύνδεσμο Αποφοίτων της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
  • τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
  • το Δήμο Νέας Σμύρνης

Δευτέρα : 14.15-16.00

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αργύρη Παναγιώτα, Μαθηματικός (M.Sc, M.Ed), Υποψήφια Διδάκτωρ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Απευθύνεται στους μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου), ανεξαρτήτου επιλογής ή προτίμησης κατεύθυνσης επιστημονικού πεδίου σπουδών.

Οι κοινωνικές , οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, δημιουργούν ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις για εργατικό δυναμικό, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει την κατάλληλη επαγγελματική ετοιμότητα για να ανταποκριθεί στις ζητούμενες δεξιότητες των χώρων εργασίας.

Όμως, πως προετοιμάζονται οι μαθητές/τριες για την ομαλή και ασφαλή μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας;

Με ποιους τρόπους οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται στην λήψη αποφάσεων επαγγελματικής σταδιοδρομίας;

Μέσα από τη συνεργασία με εργοδότες, επαγγελματίες, εκπροσώπους της Πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και φοιτητές θα υλοποιηθούν δράσεις, οι οποίες ενσωματώνουν γνώσεις, εμπειρίες και στάσεις από τα εργασιακά περιβάλλοντα των χώρων εργασίας. Ο βασικός στόχος των δράσεων του Ομίλου είναι η ενίσχυση των δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και διαχείρισης επαγγελματικής σταδιοδρομίας, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της αυτό-μάθησης και της καινοτομίας (κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα κ.ά.), του πληροφοριακού και του τεχνολογικού γραμματισμού, καθώς και άλλων προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (επικοινωνία, συνεργασία, ευελιξία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, αυτορρύθμιση κ.ά.). Οι δεξιότητες αυτές είναι απολύτως απαραίτητες για όλους τους μαθητές/τριες, προκειμένου να διαχειριστούν τις σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, για την επιτυχή μετάβαση από το σχολικό στον επαγγελματικό χώρο.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

 

                                        Όμιλος Χημείας 

Ο όμιλος προτείνεται να περιλαμβάνει δυο θεματικές ενότητες. (α) Η πρώτη
ενότητα θα έχει ως κεντρική έννοια το πείραμα της χημείας. Οι μαθητές θα
κληθούν να γνωρίσουν τις βασικές εργαστηριακές τεχνικές, τόσο της
ανόργανης όσο και της ενόργανης ανάλυσης και μέσω αυτών θα κληθούν να
επιβεβαιώσουν, να χρησιμοποιήσουν και τελικά να κατανοήσουν βασικές
έννοιες της γενικής χημείας. (β) Η δεύτερη ενότητα θα έχει ως κεντρική
ιδέα τις προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι μαθητές θα
γνωρίσουν πώς οι επιστήμονες σχεδιάζουν για παράδειγμα ένα νέο καταλύτη
ή ένα νέο φάρμακο και πώς είναι δυνατόν να προβλεφθούν οι ιδιότητες
ενώσεων που δεν έχουν συντεθεί ακόμα στο χημικό εργαστήριο. Παράλληλα θα
υπάρξει προετοιμασία των μαθητών του ομίλου προκειμένου να συμμετάσχουν
σε διαγωνισμούς, π.χ. Chemistry Rediscovered και Science on Stage.

Περισσότερες πληροφορίες:

https://eclass.sch.gr/courses/EL526167/

https://www.youtube.com/channel/UCYPVPryy3Pj0AZRdyllM-4A

 

 

                             Όμιλος Δημοσιογραφίας 

Οι μαθητές θα προσεγγίσουν σε θεωρητικό αρχικά πλαίσιο τις βασικές αρχές και έννοιες του δημοσιογραφικού λόγου και θα εξοικειωθούν με τη δομή και οργάνωση του ηλεκτρονικού και έντυπου μέσου. Σκοπός τους θα είναι η παραγωγή δικών τους πολυθεματικών δημοσιογραφικών δραστηριοτήτων και η ενεργός συμμετοχή τους στην ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα καθώς και σε άλλα ποικίλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.

Θεμελιώδεις στόχοι είναι: να διερευνήσουν διαφορετικά γνωστικά πεδία και να προβάλλουν τα ενδιαφέροντά τους μέσα από τη δημοσιογραφική δράση, να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα για τον τρόπο που βιώνουν την πραγματικότητα και τον εαυτό τους, να καταλάβουν καλύτερα την κοινωνία της εποχής μας, να επικοινωνήσουν τα προβλήματά της και τις προκλήσεις του παρόντος για τους νέους, να γνωρίσουν μέσω συνεντεύξεων ανθρώπους καταξιωμένους στον χώρο τους. Επίσης να δοθεί έμφαση ως αυτόνομη μαθησιακή διαδικασία στη συνεργασία και συν-δημιουργία με συμμαθητές τους πάνω σε κοινά σχέδια Να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως η καλλιέργεια του γραπτού λόγου και να αναδείξουν ή να ανακαλύψουν και άλλα ταλέντα τους, όπως η γελοιογραφία. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα πληροφορίας και να προσεγγίσουν ποικιλία κειμενικών ειδών, καλλιεργώντας τον κριτικό γραμματισμό, ώστε να γίνουν κριτικοί δέκτες και επεξεργαστές των μηνυμάτων που προσλαμβάνουν από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσαχτσαρλή Αικατερίνη (ΠΕ02)- Κομηνός Δημήτριος (ΠΕ02)

Ημέρα διεξαγωγής του ομίλου: Πέμπτη.

Όμιλος Μαθηματικών

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Σωτήρης Χασάπης

Ώρα: Πέμπτη 14:30 – 16:00, Παρασκευή 14:15 – 15:30.

περισσότερες πληροφορίες:

https://omilosmath.blogspot.com/2022/09/2022-23.html

                         

    Όμιλος Ρητορικής

Για όλες τις Τάξεις του Λυκείου

Κάθε Δευτέρα, 14:30 ? 16:00 .

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Δρ. Μαρία Λιτσάρδου (φιλόλογος)

Λίγα λόγια για τον Όμιλο?

Στο Ρητορικό Όμιλο, που λειτουργεί πολλά χρόνια στο Λύκειό μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξασκούνται στην εκφορά δημόσιου, δημοκρατικού και πειστικού λόγου. Μια παρουσίαση του Ομίλου μπορείτε να δείτε εδώ

Μας προβληματίζουν θέματα διαχρονικά και επίκαιρα και μαθαίνουμε να εκφράζουμε τις σκέψεις μας μπροστά σε κοινό, ακολουθώντας την κατάλληλη μεθοδολογία στο λόγο, στην επιχειρηματολογία, στην κίνηση, στο ύφος, στην τοποθέτηση της φωνής, ώστε να πείθουμε το ακροατήριό μας.

Μάλιστα, κάποια από τα ζητήματα που θα μας απασχολήσουν συμπεριλαμβάνονται και στη θεματολογία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Έκφρασης/Έκθεσης) του Λυκείου.

Με «διττούς λόγους», «αυθόρμητο λόγο», «προτρεπτικό λόγο», με «νοηματική/ εκφραστική/ερμηνευτική ανάγνωση-απαγγελία» οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ενθαρρύνονται να ανταλλάσσουν απόψεις, να εκφράζουν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους, να εξασκούνται στο Λόγο-Αντίλογο, στην κατασκευή επιχειρήματος-αντεπιχειρήματος, στην ευπρεπή διαφωνία, αλλά και στην ερμηνευτική ανάγνωση-απαγγελία ενός κειμένου.

Καλλιεργούνται, λοιπόν, δεξιότητες για πειστική και αποτελεσματική παρουσία των ομιλητών/τριών μπροστά σε κοινό και λαμβάνουμε μέρος σε Σχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης που οργανώνονται είτε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είτε από άλλους φορείς.

Θα χαρώ να γνωρίσω τους μαθητές και τις μαθήτριες με αυτά τα ενδιαφέροντα.

Η Καθηγήτρια του Ρητορικού Ομίλου

Μαρία Λιτσάρδου, δ.φ.

 

 

                                           Όμιλος Φυσικής

 

                                  Όμιλος Φιλαναγνωσίας

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας, που λειτουργεί για τρίτο χρόνο στο Λύκειο Ευαγγελικής Σμύρνης, έχει ως στόχο την εφαρμογή κριτικής σκέψης και την εμβάθυνση κατανόησης και αντίληψης κατά την ανάγνωση και ανάλυση κειμένων (δοκίμιων λόγου, λογοτεχνικών, επιστημονικών δοκιμίων, ποίησης). Προσβλέπει στην εξοικείωση των μαθητών με σύγχρονες μεθόδους ανάγνωσης, κατανόησης και ερμηνείας (ερμηνευτική μέθοδος).

Συγκεκριμένα :

  1. Αναλύουμε το επιστημολογικό υπόβαθρο των σύγχρονων επιστημονικών πεδίων. Πχ αναλύουμε το βασικό έργο του THOMAS KUHN ?Η δομή των επιστημονικών επαναστάσεων. Διακρίνουμε έννοιες, μεθοδολογία και έτσι εξασκούμε την κριτική σκέψη.
  2. Προετοιμαζόμαστε για τις πανελλήνιες:
  • εξετάζουμε σύγχρονες προσεγγίσεις ως προς την αναγνώριση αφηγηματικών στοιχείων πεζών κειμένων
  • επιχειρούμε εκφραστικές ερμηνευτικές αναγνώσεις ποιημάτων
  • εξοικειωνόμαστε με την αναγνώριση κειμενικών δεικτών.
  • Εκπαιδευόμαστε στη σωστή ανάλυση ιστορικών πηγών
  1. Καλούμε ομιλητές (πεζογράφους, κριτικούς, καθηγητές άλλων ειδικοτήτων)
  2. Παίρνουμε μέρος σε μαθητικούς διαγωνισμούς.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΛΙΑ ΚΑΡΙΜΑΛΗ

                                     

                                     

                                        Όμιλος Θεάτρου