Προγράμματα 2013-14

Α. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΤΙΤΛΟΣ

ΥΠΕYΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Λεονάρντο ντα Βίντσι: ο άνθρωπος, ο καλλιτέχνης

Σκαλτσογιάννης Παύλος

Δασκαλάκης Γεώργιος

Λεονάρντο ντα Βίντσι: ο άνθρωπος, ο επιστήμονας

Μοσχοπούλου Νικολέττα

Γουρνά Σοφία

 

 Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Χρώματα και Μουσική για... τα Σκουπίδια! 

Γουρνά Σοφία

Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα

 

 

Προγράμματα 2012-2013

Α. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΙΤΛΟΣ

ΥΠΕYΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Συνεργασία με το παγκόσμιο φοιτητικό δίκτυο AIESEC - προώθηση των στόχων της χιλιετίας

Συρίγου Ανδρονίκη,

Βογιάννης Ευστράτιος

 

 Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Ανακύκλωση-επαναχρησιμοποίηση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών

Κουτσομίχος Νικόλαος,

Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα,

Θώδης Γεώργιος.

Ερευνούμε τις διατροφικές μας συνήθειες- μειώνουμε την παραγωγή σκουπιδιών

 

Γράψας Ιωάννης,

Γουρνά Σοφία.

 

ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

Για τον ιστότοπο του σχολείου μας συνεργάστηκαν οι μαθητές: Γκέμπερ Ευάγγελος, Ζαραχάνης Δημήτριος και Πελεκούδας Ιωάννης (υπεύθυνη καθηγήτρια: Γουρνά Σοφία)

 

Προγράμματα 2011-2012

ΤΙΤΛΟΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

1. Μαθητικό μοντέλο OHE

Πολιτιστικών θεμάτων

Εδουάρδος-Αλβέρτος Χώλλ

2. Ιταλία: Βυζάντιο - Αναγέννηση

Πολιτιστικών Θεμάτων

Παύλος Σκαλτσογιάννης
Χρήστος Κύρκος
Γεώργιος Κουμαριανός

Γεωργία Μιχαλακοπούλου

Ιωάννα Ψευτογιάννη

3. Έκδοση σχολικής εφημερίδας

Πολιτιστικών Θεμάτων

Νικόλαος Μαυρογιάννης 
Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου

Μαρία Λιτσάρδου

4. Παραγωγή λόγου και δημιουργική γραφή

Πολιτιστικών θεμάτων

Μαρία Λιτσάδρου

5. Δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού υπό τη μορφή blog

Πολιτιστικών θεμάτων

Ιωάννης-Παναγιώτης Αμπελάς

6. Αναπτύσσουμε τον ιστότοπο του σχολείου -Διευρύνουμε την επικοινωνία

Πολιτιστικών Θεμάτων

Σοφία Γουρνά
Ιωάννης Γράψας

7. Εθνικό θαλάσσιο πάρκο Αλοννήσου-Β.Σποράδων.Προστασία μεσογειακής φώκιας Monachus Monachus

Περιβαλλοντική Αγωγή

Κωνσταντίνος Γκούντας

Ευδοκία Σαμουηλίδου

8. Συνεργασία με το παγκόσμιο φοιτητικό δίκτυο AIESEC- Προώθηση των στόχων της χιλιετίας

Αγωγή Σταδιοδρομίας

Ευστράτιος Βογιάννης

Εδουάρδος-Αλβέρτoς Χώλλ

9. Λέσχη ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων που αφορούν στα Μαθηματικά

Πολιτιστικών Θεμάτων

Αλκιβιάδης Τζελέπης
Αναστασία Ασκούνη

10. Η πόλη και η φύση στην Ελλάδα - Από την φύση του πολιτισμού στον πολιτισμό της φύσης
Α΄ Μέρος: Βυζαντινή Θεσσαλονίκη 
Β΄Μέρος: Ιστορία και φύση(Καστροπολιτείες:Μυστράς-Μονεμβασιά)

Πολιτιστικών Θεμάτων

Παντελής Διαμάντης

Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου

11. ΤΡΩΑΔΕΣ Ευριπίδη Πολιτιστικών θεμάτων Μελπομένη Γεωργούδη

Προγράμματα 2010-2011

ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Λέσχη Ανάγνωσης Πολιτιστικών Θεμάτων Μαυρογιάννης Νικόλαος
Έκδοση Σχολικής Εφημερίδας Πολιτιστικών Θεμάτων Λιτσάρδου Μαρία, Μαυρογιάννης Νικόλαος, Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα
Βενετική Δημοκρατία: Όψεις Ιστορίας και Πολιτισμού Πολιτιστικών Θεμάτων Σκαλτσογιάννης Παύλος-Φώτιος, Παπαγεωργίου Σταματίνα
Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Πολιτιστικών Θεμάτων Χωλλ Εδουάρδος, Χατζηκυριάκου Δέσποινα, Παπαδάκη Ευθαλία
Η Ποίηση Διαμαρτυρίας (Ευρώπη-Αμερική-Αφρική). Δημιουργία Ιστολογίου Πολιτιστικών Θεμάτων Παπαδάκη Ευθαλία, Χωλλ Εδουάρδος, Γουρνά Σοφία
Υγεία-Διατροφή-Κίνηση Αγωγής Υγείας Παντελής Διαμάντης, Φαλδαμή Ελένη, Γράψας Ιωάννης
Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και συναισθηματικής νοημοσύνης Αγωγής Σταδιοδρομίας Δεμερτζής Νικόλαος`
Πέρα από την ανακύκλωση υλικών: ανάκτηση ενέργειας από αστικά στερεά απορρίμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής Γράψας Ιωάννης, Διαμάντης Παντελής
Ο Δικτυακός Τόπος του Σχολείου μας Πολιτιστικών Θεμάτων Γουρνά Σοφία, Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα
Η Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης χθες, σήμερα, αύριο Πολιτιστικών Θεμάτων Τοπάλη Αικατερίνη
Δια βίου μάθηση - Comenius» σχετικό με την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη Comenius Μοσχοπούλου Νικολέττα, Ορεινός Θοδωρής, Φαλδαμή Ελένη, Γουρνά Σοφία

Προγράμματα 2009-2010

1) Θέμα: « Έκδοση Σχολικής  Εφημερίδας»

Στόχος η έκδοση σχολικής εφημερίδας (συγγραφή κειμένων, φωτογραφίες, σκίτσα, στοιχειοθεσία, σελιδοποίηση). Συμμετέχοντες καθηγητές:  Μαυρογιάννης Νικόλαος, Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα

 

2) Θέμα: «Δημιουργούμε και Επικοινωνούμε μέσω του Ιστοτόπου του σχολείου μας»

Στόχος η ανανέωση και ο εμπλουτισμός του δικτυακού τόπου του σχολείου μας (Εκπαιδευτικό υλικό, Δραστηριότητες, Εργασίες, Ενημέρωση). Επί μέρους στόχοι η ενεργοποίηση μαθητών για επινόηση εργασιών, η επιβράβευση μαθητών που βραβεύτηκαν/διακρίθηκαν, η δημιουργία και αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών συνδέσμων, η ενημέρωση μαθητών και γονέων για δραστηριότητες, συγκεντρώσεις, ελέγχους κλπ.

Συμμετέχοντες καθηγητές: Γουρνά Σοφία, Κοκορέτσης Γεώργιος

 

3) Θέμα: «Λέσχη ανάγνωσης»

Στόχος η γνωριμία των μαθητών με το έργο του Γαλιλαίου και γενικότερα την ανάπτυξη τέχνης, επιστήμης κατά την Αναγέννηση. Επί μέρους στόχοι η μελέτη του έργου του Μπ. Μπρεχτ, «η Ζωή του Γαλιλαίου», της Σόμπελ, «η κόρη του Γαλιλαίου», η μελέτη της περιόδου της Αναγέννησης.

Συμμετέχοντες καθηγητές: Μαυρογιάννης Νικόλαος, Ράμμος Χρήστος

 

4) Θέμα: «Η Ιταλική Αναγέννηση»

Στόχος η γνωριμία μαθητών με την ιταλική Αναγέννηση και επί μέρους στόχους η βιωματική προσέγγιση στους επί μέρους τομείς της ιταλικής Αναγέννησης (εικαστικά, αρχιτεκτονική, επιστήμες).

Συμμετέχοντες καθηγητές: Σκαλτσογιάννης Παύλος, Παπαγεωργίου Σταματίνα

 

5) Θέμα: «Παραγωγή Λόγου και Δημιουργική Γραφή»

Στόχος να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις διάφορες μορφές λόγου και να επιτύχουν μια βιωματική προσέγγιση μέσω της δημιουργικής  γραφής. Επί μέρους στόχοι: α) οι μαθητές να επεξεργαστούν είτε να δραματοποιήσουν κείμενα που διδάσκονται σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των φιλολογικών μαθημάτων β) οι μαθητές να παράγουν δικά τους πρωτότυπα κείμενα με στόχο να δημοσιευθούν στην εφημερίδα του σχολείου.

Συμμετέχοντες καθηγητές: Λέλλου Αγγελική, Λιτσάρδου Μαρία

 

6) Θέμα: «Δια βίου μάθηση - Comenius» σχετικό με την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη

Συντονιστής του προγράμματος για τη διετή διάρκειά του: Θοδωρής Ορεινός.

Παιδαγωγική ομάδα 2009-2010 : Γουρνά Σοφία, Δαγρέ Παρασκευή, Μοσχοπούλου Νικολέττα, Φαλδαμή Ελένη

Προγράμματα 2008-2009

1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Δημιουργούμε και  Επικοινωνούμε μέσω του Ιστοτόπου του Σχολείου μας»

Υπεύθυνη προγράμματος: Γουρνά Σοφία

Συμμετέχοντες καθηγητές: Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα, Παπαδοπούλου Παρασκευή

 

2. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Εκμάθηση Μαθηματικού Λογισμικού και Παραγωγή Διδακτικών Μοντέλων»

Υπεύθυνη προγράμματος: Χούλη Αρετή

Συμμετέχοντες καθηγητές: Γουρνά Σοφία, Μαυρογιάννης Νικόλαος

 

3. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  «Ελληνική Γεωργία: Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον»

Υπεύθυνη προγράμματος: Δαγρέ Παρασκευή

Συμμετέχοντες καθηγητές: Κουμαριανός Γεώργιος, Χατζηκυριάκου Δέσποινα

 

4. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  «Πόσο "πράσινη" είναι η γεωργία μας»

Υπεύθυνη προγράμματος: Φαλδαμή Ελένη

Συμμετέχοντες καθηγητές: Μοσχοπούλου Νικολέττα, Καρούζος Φώτιος

Προγράμματα 2007-2008

1. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Αυτό το δάσος ποιος θα το σώσει;

   Υπεύθυνοι καθηγητές: Αγγελική Αγκά, Κατερίνα Πανταζάκου, Παρασκευή Δαγρέ

 

2. Ε-twinning: Sharing our local traditions

    Υπεύθυνοι καθηγητές: Αγγελική Αγκά, Κατερίνα Πανταζάκου, Παρασκευή Παπαδοπούλου

 

3.  Κινηματογραφική Λέσχη

    Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σταματίνα Παπαγεωργίου, Αναστασία Ασκούνη

 

4.  Έκδοση Σχολικής Εφημερίδας

     Υπεύθυνοι καθηγητές: Νικόλαος Μαυρογιάννης, Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου

 

5.  Δημιουργούμε και Επικοινωνούμε μέσω του Ιστοτόπου του Σχολείου μας

    Υπεύθυνοι καθηγητές: Σοφία Γουρνά, Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου, Αγγελική Λέλλου

 

6.  Αρχαιολάτρες (Προγράμματα ξενάγησης)

     Υπεύθυνος καθηγητής: Χρήστος Ράμμος, Μαρία Λιτσάρδου, Δέσποινα Χατζηκυριάκου

 

7.  Λέσχη Ανάγνωσης (Γκαίτε και Μπρεχτ)

     Υπεύθυνος καθηγητής: Χρήστος Ράμμος, Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου, Αγγελική Λέλλου, Παύλος Σκαλτσογιάννης

 

8.  Ιταλική Αναγέννηση (Επίσκεψη στην Φλωρεντία)

     Υπεύθυνοι καθηγητές: Παύλος Σκαλτσογιάννης, Σταματίνα Παπαγεωργίου

 

9.  Δίκτυο Π.Ε SEMEP ? UNESKO

   ? Discoverdiversities? (eco-, cultural-, techno-)

    Υπεύθυνοι καθηγητές: Θοδωρής Ορεινός, Παρασκευή Δαγρέ, Ιωάννα Μαργέλη, Ελένη Φαλδαμή

 

10. Εκμάθηση Λογισμικού Μαθηματικών (Geogebra, Geometer?s Sketchpad και κατασκευή δυναμικών

      μαθηματικών ιστοσελίδων)

      Υπεύθυνοι καθηγητές: Νικόλαος Μαυρογιάννης, Βασίλης Τσίτσος, Σοφία Γουρνά

 

11. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Δουλεύοντας για ένα σχολείο που μας αρέσει

     Υπεύθυνοι καθηγητές: Νικολέττα Μοσχοπούλου, Θοδωρής Ορεινός

 

12. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Κλιματική αλλαγή

      Υπεύθυνοι καθηγητές: Ελένη Φαλδαμή, Νικολέττα Μοσχοπούλου

 

13. Το Δάσος και η Ζωή

      Υπεύθυνοι καθηγητές: Νικολακοπούλου Ευτυχία

Προγράμματα 2006-2007

  • Δημιουργούμε και επικοινωνούμε  μέσω του ιστότοπου του Σχολείου μας.

Περιγραφή: Με στόχο τη σχεδίαση και κατασκευή δικτυακού τόπου του σχολείου μας, δημοσιεύουμε πληροφορίες και νέα για το σχολείο μας, παρουσιάζουμε ενδιαφέρουσες εργασίες μαθητών μας, σημειώσεις και διδακτικές προτάσεις των καθηγητών. Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι είναι η επαφή των μαθητών με ποικίλες πηγές πληροφόρησης, η ανάπτυξη κριτικού πνεύματος πρωτοβουλιών, η καλλιέργεια συνεργατικής μάθησης, η δημιουργία και δημοσίευση εργασιών και ελεύθερων δημιουργιών των μαθητών,  η δημοσίευση εργασιών και σημειώσεων καθηγητών.  

Υπεύθυνοι καθηγητές: Σοφία Γουρνά, Παρασκευή Παπαδοπούλου, Αικατερίνη Σκιά

                         

  • Λέσχη ανάγνωσης του Θαλή και Φίλοι

Περιγραφή: Με στόχο γενικό: έχει συσταθεί Λέσχη ανάγνωσης στην οποία μελετάται το βιβλίο του Ντένι Γκετζ,  Το Θεώρημα του Παπαγάλου, μετ. Τ Μιχαηλίδη, εκδ. Πόλις, Αθήνα. Οι μαθήτές διαβάζουν το βιβλίο κατ' ιδίαν και το παρουσιάζουν σε τακτές συνεδρίες και άλλες ευκαιριακές συγκεντρώσεις.  Κάθε παρουσίαση είναι αντικείμενο συζήτησης. Παράλληλα, ανατίθενται εργασίες. Απώτερος σκοπός είναι η γνωριμία των μαθητών με τις μαθηματικές ιδέες αλλά και το εν γένει ιστορικό, πολιτιστικό, γεωπολιτικό πλαίσιο στο οποίο παρήχθησαν. Η μελέτη θα πλαισιωθεί με παρακολούθηση θεατρικού έργου, προβολή ταινίας, δύο επισκέψεις σε μουσεία, επίσκεψη σε πλανητάριο και μία ομαδική εργασία σε βιβλιοθήκη.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Νικόλαος Μαυρογιάννης,  Μάρκος  Ρενιέρης

   

  • Κινηματογραφική Λέσχη

Περιγραφή: με σκοπό γενικό να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τον καλό κινηματογράφο, να αναπτύξουν αισθητικά κριτήρια, να καλλιεργηθεί η επικοινωνία και η ανταλλαγή απόψεων σε ό,τι αφορά τις προβαλλόμενες ταινίες, να λειτουργήσει το πρόγραμμα ως εστία αντίστασης στα κινηματογραφικά υποπροιόντα.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Ελένη Δαμιανοπούλου, Χρήστος Κύρκος

 

  • Οι ελληνικές αποικίες της Μεγάλης Ελλάδας (Κάτω Ιταλίας και Σικελίας)

Περιγραφή: Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι συνυφασμένο με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές μέσω  αυτού να εμπεδώσουν το  μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (στο Β΄τετράμηνο διδάσκονται τα Σικελικά του Θουκυδίδη) και την Αρχαία Ιστορία. Θα επισκεφθούν τις ελληνικές αποικίες της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας και επίσης θα επισκεφθούν το κλασικό λύκειο Platone Palazzolo Acreide (Ακραίον λέπας), όπου θα γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και θα ανταλλάξουν απόψεις σε εκπαιδευτικά κυρίως θέματα.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Παύλος Σκαλτσογιάννης, Χρήστος Κύρκος, Ιωάννης Μανούκας

                

  • Ευρωπαική Εκπαίδευση και Πολιτισμός: Αδελφοποίηση Σχολείων

Περιγραφή: Με γενικό σκοπό την πρόσφατη εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών του σχολείου μας στο  Gymnasium Theodor Heuss της Γερμανίας, σε Μουσεία Πόλεων Γερμανίας και Βιβλιοθήκες και την αδελφοποίηση του Λυκείου μας με το Gymnasium Theodor Heuss στο Wolfenb?ttel, επεξεργαζόμαστε, διευρύνουμε και παρουσιάζουμε τα πορίσματα και το υλικό από τη συνολική εμπειρία της επίσκεψής μας.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μαρία Λιτσάρδου, Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου

 

  • Έκδοση  Σχολικής εφημερίδας

Περιγραφή: Με γενικό σκοπό την παραγωγή μιας σχολικής εφημερίδας που εκδίδεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, οι μαθητές εμπλέκονται στην παραγωγή διαφόρων κειμένων, στο σχεδιασμό και την παραγωγή ενός εντύπου που τυπώνεται και διανέμεται στο σχολείο.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Νικόλαος Μαυρογιάννης,  Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου

 

  • Διατροφή-κατανάλωση-περιβάλλον

Περιγραφή: Με βάση γνώσεις σχετικά με την ισορροπημένη διατροφή και την σημασία της για την υγεια,οι μαθητές συσχετίζουν τη σχέση του καταναλωτικού τρόπου ζωής με την ψυχική και σωματική υγειά του ανθρώπου και συνειδητοποιούν την ανάγκη διατήρησης  της ισορροπίας του περιβάλλοντος. Επίσης, αναγνωρίζουν  πώς η εφαρμογή των επιστημών συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της ζωης. Οι μαθητές παράλληλα μαθαίνουν να ακολουθούν οδηγίες και χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση της εργασίας τους και να συνεργάζονται,να παρουσιάζουν πληροφορίες ή παρατηρήσεις και να υποστηρίζουν  με σωστό προφορικό ή γραπτό λόγο τις απόψεις ή τα συμπεράσματα τους μέσα στην τάξη ή άλλους χώρους .

Υπεύθυνοι καθηγητές : Ελένη Φαλδαμή, Παρασκευή Δαγρέ           

 

  • Οι νέοι γνωρίζουν την Ευρώπη

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Προγράμματα 2004-2006