Όμιλοι και Ενισχυτική Διδασκαλία 2013-14

ΟΜΙΛΟΙ

 

 ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου: Αδίδακτο κείμενο, Σύνταξη και Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής (Αμπελάς Ι., Πέμπτη 14.30-16.00)
  • Βιολογία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου (Μοσχοπούλου Ν., Παρασκευή 12.40-13.20)

 

Περισσότερα για τους Ομίλους και τις Καινοτόμες Δράσεις του σχολείου μας μπορείτε να δείτε εδώ

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΟΜΙΛΩΝ

Ρητορικός  Όμιλος (Όλες οι τάξεις)

Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου και Μαρία Λιτσάρδου, Δευτέρα 14.30-16.00

Δημιουργία μαθητικών ομάδων για εξάσκηση της ρητορικής τέχνης.

Ειδικότερα προτείνονται : 

1. Διεξαγωγή Αγώνων  Λόγου –Αντιλόγου  («Διττοί Λόγοι») κατά τη λειτουργία  του Ομίλου. Δίνεται ένα συγκεκριμένο θέμα και γίνονται «Αγώνες Λόγου» από δύο ομάδες μαθητών (ομάδα λόγου  και ομάδα  αντιλόγου) που προσπαθούν  να πείσουν το ακροατήριο με την ανάπτυξη επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων. 2.  Διδασκαλία μεθοδολογίας και τεχνικών δημιουργίας-κατασκευής επιχειρήματος πάνω σε θέματα αμφιλεγόμενα,  διαχρονικά και επίκαιρα. 3. Εισαγωγή στην εκφορά «Αυθόρμητου Λόγου», «Προτρεπτικού Λόγου»  και στη «Νοηματική (Εκφραστική) Ανάγνωση». 4. Επισκέψεις σε χώρους του Πανεπιστημίου Αθηνών ή  του ΕΜΠ ή σε αρχαιολογικούς χώρους για την παρακολούθηση - διεξαγωγή αγώνων. 5. Πρόσκληση από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του Ομίλου και σε ειδικούς  συνεργάτες  για την προετοιμασία ρητορικών αγώνων. 6. Συμμετοχή σε Πανελλήνιους Ρητορικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας του Υπουργείου Παιδείας.


  

Φιλαναγνωσία και Σχολική Βιβλιοθήκη (Όλες οι τάξεις)

Γεώργιος Θώδης και Θεοδώρα Μέντη, Παρασκευή 14.30-16.00

Συνεχίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τη δράση του Λογοτεχνικού Ομίλου (Σχολικά. Έτη 2011-2012, 2012-2013), στοχεύουμε να επεκτείνουμε, να εμπλουτίσουμε και να οργανώσουμε καλύτερα τη μαθητική φιλαναγνωσία, αξιοποιώντας πιο ενεργά τα πλεονεκτήματα που δίνει στο σχολείο μας η ύπαρξη μιας αξιόλογης Σχολικής Βιβλιοθήκης. Στοχεύουμε καταρχήν στην ψυχαγωγία και την  απόλαυση της ανάγνωσης,  ενδιαφερόμαστε όμως εξίσου για τη σύνδεση της λογοτεχνίας  με ευρύτερα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα-Έκφραση, Ιστορία, Αισθητική αγωγή). Σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθεί και η ενασχόλησή μας με τη Δημιουργική Γραφή, καθώς στη διάρκεια της χρονιάς θα γνωρίσουμε από κοντά συγγραφείς που θα προσκαλέσουμε στο σχολείο μας, θα γράψουμε κι εμείς κείμενα, θα οργανώσουμε και θα πάρουμε μέρος σε διαγωνισμούς φιλαναγνωσίας και λογοτεχνίας. Επεκτείνοντας τους παραπάνω σταθερούς μας στόχους, φέτος επιδιώκουμε να συνδέσουμε περισσότερο τη λογοτεχνική μας δράση και με άλλους τομείς γνωστικών και κοινωνικών ενδιαφερόντων γύρω από το λογοτεχνικό βιβλίο (κυκλοφορία και διάδοση του βιβλίου, κινηματογραφικές αποδόσεις μυθιστορημάτων, μελοποιημένη ποίηση), τις επιστήμες (Μαθηματικά, Αστρονομία), την Πληροφορική (χρήση Τ.Π.Ε., ψηφιακό βιβλίο). 

Συνεργασία με το Γυμνάσιο της Ευαγγελικής, το Π.Π. ΓΕΛ Μυτιλήνης και του Ηρακλείου Κρήτης.


 

Τα «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη (Όλες οι τάξεις)

Παύλος Σκαλτσογιάννης, Δευτέρα 14.30-16.00

Στόχος είναι η διεξοδική μελέτη του θεμελιώδους έργου του Αριστοτέλη που επιγράφεται ως Ηθικά Νικομάχεια. Η μελέτη αυτή θα γίνει μέσα από δόκιμη νεοελληνική μετάφραση. Σε κάθε συνάντηση θα παρουσιάζει κάποιος μαθητής/τρια τις ιδέες, την επιχειρηματολογία και τη συλλογιστική πορεία του Σταγειρίτη  και εν συνεχεία θα ακολουθεί συζήτηση και κριτική αποτίμησή των ανωτέρω από τους συμμετέχοντες. Με αυτό τον τρόπο θα εξετασθεί ολόκληρο το ως άνω έργο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την γόνιμη διεξαγωγή του ομίλου είναι οι συμμετέχοντες να έχουν διαβάσει με μεγάλη προσοχή την ενότητα που θα εξετάζεται κάθε φορά.

 


 

Θεατρικός Όμιλος (Όλες οι τάξεις)

Καλλιόπη Σιώπη και Μαρία Διακόνου, Παρασκευή 14.30-16.00

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν σε τάξεις Λυκείου και Γυμνασίου των σχολείων του συγκροτήματος της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης καθώς και των αντίστοιχων σχολείων της ευρύτερης περιοχής  με εγνωσμένο ενδιαφέρον, κλίση και αγάπη για το θέατρο.  Ο θεατρικός όμιλος σχεδιάζεται με άξονα τουλάχιστον πενταετίας με έμφαση κυρίως στο ελληνικό θέατρο –αρχαίο, νεότερο και σύγχρονο.  Για φέτος εστιάζουμε στο αρχαίο ελληνικό θέατρο (δράμα ή κωμωδία) αν αυτό είναι σύμφωνο με την επιθυμία των μαθητών, αφού η επιλογή του έργου προβλέπεται να γίνει από τους ίδιους τους συμμετέχοντες στον όμιλο μαθητές.  

Σκοπός του ομίλου είναι η γνωριμία του μαθητή µε τον εαυτό του, µε  τα καλλιτεχνικά  και πολιτιστικά επιτεύγµατα τόσο της πατρίδας του όσο και των άλλων πολιτισµών με άμεσο τρόπο, η ανάπτυξη των φυσικών και διανοητικών ικανοτήτων του ,  η καλλιέργεια του ψυχικού  του κόσµου και η αρμονική του ένταξη στην ομάδα μέσω της συνεργασίας, η απόκτηση  συγκεκριµένων γνώσεων για το θέατρο και της σχέση τους µε τον πολιτισµό και την κοινωνία, η δηµιουργική ανάπτυξη των εκφραστικών δεξιοτήτων του µέσα από το λόγο και τη γλώσσα (μελέτη και ανάλυση θεατρικού κειμένου), η  διαµόρφωση αισθητικής - καλλιτεχνικής αντίληψης και κριτηρίου,  η παραγωγή καλλιτεχνικού προϊόντος (οι µαθητές ως δέκτες και δηµιουργοί), η  παραγωγική διασύνδεση των γνωστικών αντικειµένων της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και φιλοσοφίας,η συνειδητοποίηση της έννοιας του ρόλου, η συλλογική καλλιτεχνική δηµιουργία (στήσιμο και παρουσίαση θεατρικής παράστασης).


 

Βιομιμητική: " Όταν ο άνθρωπος εμπνέεται από την φύση" (Όλες οι τάξεις)

Νικολέττα Μοσχοπούλου και Ευστράτιος Βογιάννης, Τρίτη 14.30-16.00

Το νέο επιστημονικό πεδίο της βιομιμητικής προωθεί την διεπιστημονική προσέγγιση των σύγχρονων προβλημάτων καθώς και την αναζήτηση λύσεων από την φύση. Σκοπός είναι η ανάδειξη της σημασίας της βιομιμητικής και της βοήθειας που μπορεί να προσφέρει η ενσωμάτωση της φύσης και των γνώσεών της στο περιβάλλον που κατασκευάζει ο άνθρωπος με κύριο στόχο την αειφορία.                                                                                                                  

Τι είναι η βιομιμητική και σε ποιούς τομείς βρίσκει εφαρμογή σε ερευνητικό και πρακτικό επίπεδο; 

Μελετώντας τους μηχανισμούς, τις μεθόδους - σχέδια και τις διαδικασίες της ζωής και της φύσης ευρύτερα,  ανακαλύπτεις μηχανισμούς που σου δίνουν χρήσιμα επιστημονικά και ερευνητικά εργαλεία,  για εφαρμογές, για να αναπτύξεις μοντέλα και να  κατασκευάσεις νέα υλικά προς όφελος του ανθρώπου και του περιβάλλοντος.

Τι θα κάνουμε λοιπόν;

Θα γνωρίσουμε τις εφαρμογές της βιομιμητικής στην κατασκευή νέων υλικών, στην Αρχιτεκτονική, στην Ρομποτική, στην Υγεία κ.α.

Θα επισκεφτούμε πανεπιστημιακά τμήματα και ερευνητικά κέντρα και θα συζητήσουμε με το ερευνητικό προσωπικό για την μεθοδολογία που εφαρμόζουν.

Θα πειραματιστούμε με απλά υλικά στο εργαστήριο Βιολογίας του Σχολείου μας.


 

Το αρχιτεκτονικό σχέδιο (Όλες οι τάξεις)

Γεώργιος Δασκαλάκης, Τρίτη 14.30-16.00

Οι μαθητές να αναζητήσουν τη μέθοδο της διατύπωσης, της ανάπτυξης και τεκμηρίωσης της αρχιτεκτονικής σκέψης, το πώς, δηλαδή, οι γεωμετρίες, η κοινωνική λογική για το χώρο και η αισθητική σχηματοποιούνται – οπτικοποιούνται μέσω της συμβολής των αναπαραστατικών τεχνικών, αυτό που με μια λέξη το λέμε σχεδιασμό-σχέδιο. 


 

Όμιλος Αριστείας στα Μαθηματικά (Α' Λυκείου)

Νικόλαος Μαυρογιάννης και Σωτήριος Χασάπης, Δευτέρα 14.30-16.00

Το περιεχόμενο του ομίλου εστιάζεται στην ενασχόληση με θέματα των στοιχειωδών Μαθηματικών που αν και δεν καλύπτονται από το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα είναι  Α) Πλούσια σε ιδέες, ενδιαφέροντα και περιπετειώδη. Β) Καλλιεργούν την μαθηματική ωριμότητα που είναι εντελώς απαραίτητη για την παραπέρα μαθηματική εξέλιξη. Αναλυτικά τα περιεχόμενα του προγράμματος είναι 0. Εισαγωγή, Οργάνωση υπαρχόντων γνώσεων. (Θα συγκεντρωθεί σε ένα corpus το απαραίτητο υλικό και θα γίνουν κάποιες συμπληρώσεις) (2 Συνεδρίες) 1. Θεωρία Αριθμών (Επαγωγή, Διαιρετότητα, Ισοτιμίες, Πρώτοι Αριθμοί), Εξοικείωση με το Λογισμικό maxima (5 Συνεδρίες) 2. Γεωμετρία του Τριγώνου (Ευθεία και κύκλος του Εuler, Ευθεία Simson, Σημείο Nagel, Σημείο Steiner, Σημείο Lemoine). Εμβάθυνση στο Λογισμικό Geogebra  5 Συνεδρίες 3. Στοιχεία συνδυαστικής και Ανισότητες (Ανισότητα του Cauchy, Ανισότητα Cauchy-Schwarz, Mέγιστα ελάχιστα χωρίς απειροστικό λογισμό). (5 Συνεδρίες).  4. Σημειακοί Μετασχηματισμοί, Πέραν των γνωστών (συμμετρία, κατοπτρισμός) θα εξετασθούν η στροφή, η ομοιοθεσία και η αντιστροφή. Η συμμετρική ομάδα και εισαγωγή στις Ομάδες. (5 Συνεδρίες) 5. Aρχή της περιστεροφωλιάς και θεωρία παιγνίων δύο παικτών σε βασικό επίπεδο. (2 Συνεδρίες) Στον όμιλο θα επιδιωχθεί, σε σταθερή βάση η εξοικείωση των μαθητών με θέματα των  διαγωνισμών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.και η προετοιμασία όσων ενδιαφέρονται για αυτούς. Τέλος η λειτουργία του ομίλου θα συνδυασθεί με την υποστήριξη διαδικτυακής πλατφόρμας μαθηματικών συζητήσεων και αναζητήσεων μέσω της eclass  και φόρουμ.  Παρενθετικά θα προβληθούν και θα συζητηθούν επιλεγμένες ταινίες μαθηματικού ενδιαφέροντος: Fermat’s Last Theorem,  Dimensions. A  walk through Mathematics


 

Όμιλος Αριστείας στη Φυσική και την Αστρονομία (Α΄ Λυκείου)

Χρήστος Φανίδης και Μαρία Διακόνου, Τετάρτη 14.30-16.00

Σκοπός του ομίλου είναι η εκπαίδευση μαθητών/τριών της Α Λυκείου με αυξημένο ενδιαφέρον στην Φυσική και την Αστρονομία. Η ιδιομορφία των διδασκομένων της Α΄Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014 έγκειται στο ότι προέρχονται από διαφορετικά σχολεία τα οποία πιθανώς έχουν δώσει διαφορετική βαρύτητα στα ίδια θέματα της Φυσικής και την πειραματική διδασκαλία τους, αλλά και την σύνδεσή τους με τη μελέτη του Σύμπαντος.   Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει κυρίως τέσσερις τομείς και θα εφαρμοσθούν διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις.              1. Ο πρώτος τομέας θα είναι η εξοικείωση των διδασκομένων με την διαδικασία της μέτρησης και την ερμηνεία, επεξεργασία και αξιολόγηση πειραματικών αποτελεσμάτων.  2. Ο δεύτερος τομέας θα περιλαμβάνει πειραματικές μετρήσεις στην Αστρονομία και θα δοθεί έμφαση στη διαφοροποίησή τους από τις μετρήσεις στο εργαστήριο. 3. Ο τρίτος τομέας θα περιλαμβάνει προετοιμασία των μαθητών/τριών για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικής της Α΄ Λυκείου.  4. Ο τέταρτος τομέας θα περιλαμβάνει μελέτη επιλεγμένων θεμάτων από τους μαθητές/τριες  σχετικών με τη Φυσική που δεν καλύπτονται από το αναλυτικό πρόγραμμα και θα τους δίνει την ευκαιρία  να αυτενεργήσουν διατυπώνοντας τους προβληματισμούς τους και επεξεργαζόμενοι την ερμηνεία τους.


 

Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών (Α' και Β' Λυκείου)

Παναγιώτα Αργύρη, Μαθηματικός, Δευτέρα 14.30-16.30

Η υποστήριξη της μάθησης των μαθηματικών με την βοήθεια των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης.

Μαθηματικές δραστηριότητες που υλοποιούνται μέσα απο διαδικτυακές κοινότητες συνεργασίες με την συνεργασία των μαθητών του ομίλου, αλλά και μεταξύ άλλων ΠΠΣ (ή μη ΠΠΣ). 

Θεματικές ενότητες :  -Ασκήσεις –Άλγεβρας γεωμετρίας -εκπαιδευτικό υλικό με χρήση μαθηματικών εκπαιδευτικών λογισμικών,  -εκπαιδευτικά άρθρα, πηγές για την αναζήτηση και επεξεργασία πληροφοριών σχετικά με την ιστορία των μαθηματικών,  Προβλήματα με εφαρμογές των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή ,  Διαθεματκές δραστηριότητες. Η υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μάθησης μαθηματικών υλοποίειται με εργαλεία  Web 2.0 .

Κύριο χαρακτηριστικό :Ενεργός εμπλοκή των μαθητών και συνεργασία για   

Επιδιωκόμενα αποτελέσματα απο τις δράσεις του ομίλου : 

Συνεργατική δημιουργία ιστοσελίδας του ομίλου για την δημοσίευση των δραστηριοτήτων μάθησης. Συνεργατική δημιουργία ψηφιακής εφημερίδας μαθηματικού περιεχομένου. Προβολή και δημοσίευση της διαδικασίας μάθησης και συνεργασίας σε ειδική μαθητική μαθηματική ημερίδα.


 

Όμιλος Αριστείας "Το Μαθηματικό Άπειρο" (Β' Λυκείου)

Αλκιβιάδης Τζελέπης, Δευτέρα 14.30-16.00

Στόχοι - Περιεχόμενο: Η ανάλυση της Γ΄ Λυκείου είναι ένας ιδιαίτερα απαιτητικός κλάδος των μαθηματικών, που διαπραγματεύεται με δύσκολες έννοιες. Η έννοια του απείρου, του ορίου, της παραγώγισης και της ολοκλήρωσης, απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και ικανότητες από τους μαθητές. Περιεχόμενο του ομίλου είναι αφενός μεν, η παρακολούθηση της διαχρονικής εξέλιξης αυτών των εννοιών, από την εποχή του Πυθαγόρα έως την καθιέρωση του σύγχρονου απειροστικού λογισμού. Αφετέρου δε, μία πρώτη επαφή με την ύλη της Γ΄ Λυκείου, σε επίπεδο διαισθητικής προσέγγισης , ορισμών και παραδειγμάτων.


 

Αριστεία στη Φυσική (Β' Λυκείου)

Βασίλειος Ορφανόπουλος, Παρασκευή 14.30-16.00

Η διδασκαλία θα χωριστεί σε τρία τμήματα: 1. Ειδική εκπαίδευση σε τεχνικές της Πειραματικής Φυσικής σε θέματα πέραν αυτών που διδάσκονται στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου. Η διδασκαλία αυτή θα είναι στο επίπεδο των εξετάσεων Πειραματικής Φυσικής που περιλαμβάνονται στις γενικότερες εξετάσεις Πειραματικών Επιστημών, οι οποίες είναι προκριματικές για τις εξετάσεις  EUSO και –εφ΄ όσον οι συμμετέχοντες μαθητές το επιθυμούν- θα μπορέσει να αποτελέσει το κατάλληλο στάδιο προετοιμασίας τους για τους διαγωνισμούς του τοπικού και του πανελλαδικού επιπέδου. Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου τέσσερις μήνες (από μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Ιανουαρίου). 2. Ειδική εκπαίδευση στην επίλυση δύσκολων θεμάτων (θεωρίας και ασκήσεων) της Φυσικής Γενικής Παιδείας και Φυσικής Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου σε επίπεδο ανώτερο από αυτό των αντιστοίχων μαθημάτων. Το επίπεδο θα είναι το επίπεδο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής και οι μαθητές που συμμετέχουν θα έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να πάρουν μέρος –εφ’ όσον το επιθυμούν- στο διαγωνισμό αυτό. Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες (από μέσα Ιανουαρίου μέχρι μέσα Μαρτίου). 3. Εισαγωγή των μαθητών σε κάποιο κλάδο της Φυσικής που δεν διδάσκεται στο Λύκειο. Θα προτιμηθεί ένας κλάδος (π.χ., η Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας) για τον οποίο υπάρχει κεφάλαιο στα εν χρήσει διδακτικά βιβλία, αλλά δεν περιλαμβάνεται στη διδακτέα ύλη. Η τελική επιλογή του κλάδου θα γίνει σε συνεννόηση με τους μαθητές. Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες (από μέσα Μαρτίου μέχρι το τέλος του σχολικού έτους).


 

 

ΕΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Αρχαία Ελληνικά (Β΄ Λυκείου)

(Αδίδακτο κείμενο, Σύνταξη και Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής)

Ιωάννης-Παναγιώτης Αμπελάς, Πέμπτη 14.30-16.00

Τα μαθήματα θα επικεντρωθούν στη συντακτική, λεξιλογική και γραμματική προσέγγιση αποσπασμάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, ώστε να βελτιωθεί η μεταφραστική δεξιότητα των μαθητών που είναι κρίσιμη για την επιτυχία τους στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Η επεξεργασία των κειμένων θα γίνεται κατά τη διάρκεια του μαθήματος (κάθε Πέμπτη 14.30-16.00) στο πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης του διδάσκοντα αξιοποιώντας παράλληλα τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα, προκειμένου να ενισχυθεί η αυτενέργεια των μαθητών. Θα διανεμηθεί πλούσιο έντυπο υποστηρικτικό υλικό (ασκήσεις, θεωρία κλπ). Έτσι οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν την ευκαιρία μίας επιστημονικά έγκυρης και παιδαγωγικά ολοκληρωμένης υποστήριξης για το συγκεκριμένο μάθημα.


 

Βιολογία Γενικής Παιδείας (Γ΄ Λυκείου)

Νικολέττα ΜοσχοπούλουΠαρασκευή 12.40-13.20

Η ενισχυτική διδασκαλία στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής παιδείας απευθύνεται στους μαθητές της Γ Λυκείου που θα εξεταστούν Πανελλαδικά. Θα τους δοθεί η δυνατότητα επεξεργασίας Προβλημάτων και Ασκήσεων πάνω στην εξεταστέα τους ύλη.

 


 

 

 

 

 

 

Όμιλοι και Ενισχυτική Διδασκαλία 2013-14 (2)

ΟΜΙΛΟΙ

 

 ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • Αρχαία Ελληνικά Β' Λυκείου: Αδίδακτο κείμενο, Σύνταξη και Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής (Αμπελάς Ι., Πέμπτη 14.30-16.00)
  • Βιολογία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου (Μοσχοπούλου Ν., Παρασκευή 12.40-13.20)

 

Περισσότερα για τους Ομίλους και τις Καινοτόμες Δράσεις του σχολείου μας μπορείτε να δείτε εδώ

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΟΜΙΛΩΝ

Ρητορικός  Όμιλος (Όλες οι τάξεις)

Αλεξάνδρα Ασημακοπούλου και Μαρία Λιτσάρδου, Δευτέρα 14.30-16.00

Δημιουργία μαθητικών ομάδων για εξάσκηση της ρητορικής τέχνης.

Ειδικότερα προτείνονται : 

1. Διεξαγωγή Αγώνων  Λόγου –Αντιλόγου  («Διττοί Λόγοι») κατά τη λειτουργία  του Ομίλου. Δίνεται ένα συγκεκριμένο θέμα και γίνονται «Αγώνες Λόγου» από δύο ομάδες μαθητών (ομάδα λόγου  και ομάδα  αντιλόγου) που προσπαθούν  να πείσουν το ακροατήριο με την ανάπτυξη επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων. 2.  Διδασκαλία μεθοδολογίας και τεχνικών δημιουργίας-κατασκευής επιχειρήματος πάνω σε θέματα αμφιλεγόμενα,  διαχρονικά και επίκαιρα. 3. Εισαγωγή στην εκφορά «Αυθόρμητου Λόγου», «Προτρεπτικού Λόγου»  και στη «Νοηματική (Εκφραστική) Ανάγνωση». 4. Επισκέψεις σε χώρους του Πανεπιστημίου Αθηνών ή  του ΕΜΠ ή σε αρχαιολογικούς χώρους για την παρακολούθηση - διεξαγωγή αγώνων. 5. Πρόσκληση από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του Ομίλου και σε ειδικούς  συνεργάτες  για την προετοιμασία ρητορικών αγώνων. 6. Συμμετοχή σε Πανελλήνιους Ρητορικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας του Υπουργείου Παιδείας.


  

Φιλαναγνωσία και Σχολική Βιβλιοθήκη (Όλες οι τάξεις)

Γεώργιος Θώδης και Θεοδώρα Μέντη, Παρασκευή 14.30-16.00

Συνεχίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τη δράση του Λογοτεχνικού Ομίλου (Σχολικά. Έτη 2011-2012, 2012-2013), στοχεύουμε να επεκτείνουμε, να εμπλουτίσουμε και να οργανώσουμε καλύτερα τη μαθητική φιλαναγνωσία, αξιοποιώντας πιο ενεργά τα πλεονεκτήματα που δίνει στο σχολείο μας η ύπαρξη μιας αξιόλογης Σχολικής Βιβλιοθήκης. Στοχεύουμε καταρχήν στην ψυχαγωγία και την  απόλαυση της ανάγνωσης,  ενδιαφερόμαστε όμως εξίσου για τη σύνδεση της λογοτεχνίας  με ευρύτερα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα-Έκφραση, Ιστορία, Αισθητική αγωγή). Σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθεί και η ενασχόλησή μας με τη Δημιουργική Γραφή, καθώς στη διάρκεια της χρονιάς θα γνωρίσουμε από κοντά συγγραφείς που θα προσκαλέσουμε στο σχολείο μας, θα γράψουμε κι εμείς κείμενα, θα οργανώσουμε και θα πάρουμε μέρος σε διαγωνισμούς φιλαναγνωσίας και λογοτεχνίας. Επεκτείνοντας τους παραπάνω σταθερούς μας στόχους, φέτος επιδιώκουμε να συνδέσουμε περισσότερο τη λογοτεχνική μας δράση και με άλλους τομείς γνωστικών και κοινωνικών ενδιαφερόντων γύρω από το λογοτεχνικό βιβλίο (κυκλοφορία και διάδοση του βιβλίου, κινηματογραφικές αποδόσεις μυθιστορημάτων, μελοποιημένη ποίηση), τις επιστήμες (Μαθηματικά, Αστρονομία), την Πληροφορική (χρήση Τ.Π.Ε., ψηφιακό βιβλίο). 

Συνεργασία με το Γυμνάσιο της Ευαγγελικής, το Π.Π. ΓΕΛ Μυτιλήνης και του Ηρακλείου Κρήτης.


 

Τα «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη (Όλες οι τάξεις)

Παύλος Σκαλτσογιάννης, Δευτέρα 14.30-16.00

Στόχος είναι η διεξοδική μελέτη του θεμελιώδους έργου του Αριστοτέλη που επιγράφεται ως Ηθικά Νικομάχεια. Η μελέτη αυτή θα γίνει μέσα από δόκιμη νεοελληνική μετάφραση. Σε κάθε συνάντηση θα παρουσιάζει κάποιος μαθητής/τρια τις ιδέες, την επιχειρηματολογία και τη συλλογιστική πορεία του Σταγειρίτη  και εν συνεχεία θα ακολουθεί συζήτηση και κριτική αποτίμησή των ανωτέρω από τους συμμετέχοντες. Με αυτό τον τρόπο θα εξετασθεί ολόκληρο το ως άνω έργο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την γόνιμη διεξαγωγή του ομίλου είναι οι συμμετέχοντες να έχουν διαβάσει με μεγάλη προσοχή την ενότητα που θα εξετάζεται κάθε φορά.

 


 

Θεατρικός Όμιλος (Όλες οι τάξεις)

Καλλιόπη Σιώπη και Μαρία Διακόνου, Παρασκευή 14.30-16.00

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν σε τάξεις Λυκείου και Γυμνασίου των σχολείων του συγκροτήματος της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης καθώς και των αντίστοιχων σχολείων της ευρύτερης περιοχής  με εγνωσμένο ενδιαφέρον, κλίση και αγάπη για το θέατρο.  Ο θεατρικός όμιλος σχεδιάζεται με άξονα τουλάχιστον πενταετίας με έμφαση κυρίως στο ελληνικό θέατρο –αρχαίο, νεότερο και σύγχρονο.  Για φέτος εστιάζουμε στο αρχαίο ελληνικό θέατρο (δράμα ή κωμωδία) αν αυτό είναι σύμφωνο με την επιθυμία των μαθητών, αφού η επιλογή του έργου προβλέπεται να γίνει από τους ίδιους τους συμμετέχοντες στον όμιλο μαθητές.  

Σκοπός του ομίλου είναι η γνωριμία του μαθητή µε τον εαυτό του, µε  τα καλλιτεχνικά  και πολιτιστικά επιτεύγµατα τόσο της πατρίδας του όσο και των άλλων πολιτισµών με άμεσο τρόπο, η ανάπτυξη των φυσικών και διανοητικών ικανοτήτων του ,  η καλλιέργεια του ψυχικού  του κόσµου και η αρμονική του ένταξη στην ομάδα μέσω της συνεργασίας, η απόκτηση  συγκεκριµένων γνώσεων για το θέατρο και της σχέση τους µε τον πολιτισµό και την κοινωνία, η δηµιουργική ανάπτυξη των εκφραστικών δεξιοτήτων του µέσα από το λόγο και τη γλώσσα (μελέτη και ανάλυση θεατρικού κειμένου), η  διαµόρφωση αισθητικής - καλλιτεχνικής αντίληψης και κριτηρίου,  η παραγωγή καλλιτεχνικού προϊόντος (οι µαθητές ως δέκτες και δηµιουργοί), η  παραγωγική διασύνδεση των γνωστικών αντικειµένων της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και φιλοσοφίας,η συνειδητοποίηση της έννοιας του ρόλου, η συλλογική καλλιτεχνική δηµιουργία (στήσιμο και παρουσίαση θεατρικής παράστασης).


 

Βιομιμητική: " Όταν ο άνθρωπος εμπνέεται από την φύση" (Όλες οι τάξεις)

Νικολέττα Μοσχοπούλου και Ευστράτιος Βογιάννης, Τρίτη 14.30-16.00

Το νέο επιστημονικό πεδίο της βιομιμητικής προωθεί την διεπιστημονική προσέγγιση των σύγχρονων προβλημάτων καθώς και την αναζήτηση λύσεων από την φύση. Σκοπός είναι η ανάδειξη της σημασίας της βιομιμητικής και της βοήθειας που μπορεί να προσφέρει η ενσωμάτωση της φύσης και των γνώσεών της στο περιβάλλον που κατασκευάζει ο άνθρωπος με κύριο στόχο την αειφορία.                                                                                                                  

Τι είναι η βιομιμητική και σε ποιούς τομείς βρίσκει εφαρμογή σε ερευνητικό και πρακτικό επίπεδο; 

Μελετώντας τους μηχανισμούς, τις μεθόδους - σχέδια και τις διαδικασίες της ζωής και της φύσης ευρύτερα,  ανακαλύπτεις μηχανισμούς που σου δίνουν χρήσιμα επιστημονικά και ερευνητικά εργαλεία,  για εφαρμογές, για να αναπτύξεις μοντέλα και να  κατασκευάσεις νέα υλικά προς όφελος του ανθρώπου και του περιβάλλοντος.

Τι θα κάνουμε λοιπόν;

Θα γνωρίσουμε τις εφαρμογές της βιομιμητικής στην κατασκευή νέων υλικών, στην Αρχιτεκτονική, στην Ρομποτική, στην Υγεία κ.α.

Θα επισκεφτούμε πανεπιστημιακά τμήματα και ερευνητικά κέντρα και θα συζητήσουμε με το ερευνητικό προσωπικό για την μεθοδολογία που εφαρμόζουν.

Θα πειραματιστούμε με απλά υλικά στο εργαστήριο Βιολογίας του Σχολείου μας.


 

Το αρχιτεκτονικό σχέδιο (Όλες οι τάξεις)

Γεώργιος Δασκαλάκης, Τρίτη 14.30-16.00

Οι μαθητές να αναζητήσουν τη μέθοδο της διατύπωσης, της ανάπτυξης και τεκμηρίωσης της αρχιτεκτονικής σκέψης, το πώς, δηλαδή, οι γεωμετρίες, η κοινωνική λογική για το χώρο και η αισθητική σχηματοποιούνται – οπτικοποιούνται μέσω της συμβολής των αναπαραστατικών τεχνικών, αυτό που με μια λέξη το λέμε σχεδιασμό-σχέδιο. 


 

Όμιλος Αριστείας στα Μαθηματικά (Α' Λυκείου)

Νικόλαος Μαυρογιάννης και Σωτήριος Χασάπης, Δευτέρα 14.30-16.00

Το περιεχόμενο του ομίλου εστιάζεται στην ενασχόληση με θέματα των στοιχειωδών Μαθηματικών που αν και δεν καλύπτονται από το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα είναι  Α) Πλούσια σε ιδέες, ενδιαφέροντα και περιπετειώδη. Β) Καλλιεργούν την μαθηματική ωριμότητα που είναι εντελώς απαραίτητη για την παραπέρα μαθηματική εξέλιξη. Αναλυτικά τα περιεχόμενα του προγράμματος είναι 0. Εισαγωγή, Οργάνωση υπαρχόντων γνώσεων. (Θα συγκεντρωθεί σε ένα corpus το απαραίτητο υλικό και θα γίνουν κάποιες συμπληρώσεις) (2 Συνεδρίες) 1. Θεωρία Αριθμών (Επαγωγή, Διαιρετότητα, Ισοτιμίες, Πρώτοι Αριθμοί), Εξοικείωση με το Λογισμικό maxima (5 Συνεδρίες) 2. Γεωμετρία του Τριγώνου (Ευθεία και κύκλος του Εuler, Ευθεία Simson, Σημείο Nagel, Σημείο Steiner, Σημείο Lemoine). Εμβάθυνση στο Λογισμικό Geogebra  5 Συνεδρίες 3. Στοιχεία συνδυαστικής και Ανισότητες (Ανισότητα του Cauchy, Ανισότητα Cauchy-Schwarz, Mέγιστα ελάχιστα χωρίς απειροστικό λογισμό). (5 Συνεδρίες).  4. Σημειακοί Μετασχηματισμοί, Πέραν των γνωστών (συμμετρία, κατοπτρισμός) θα εξετασθούν η στροφή, η ομοιοθεσία και η αντιστροφή. Η συμμετρική ομάδα και εισαγωγή στις Ομάδες. (5 Συνεδρίες) 5. Aρχή της περιστεροφωλιάς και θεωρία παιγνίων δύο παικτών σε βασικό επίπεδο. (2 Συνεδρίες) Στον όμιλο θα επιδιωχθεί, σε σταθερή βάση η εξοικείωση των μαθητών με θέματα των  διαγωνισμών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.και η προετοιμασία όσων ενδιαφέρονται για αυτούς. Τέλος η λειτουργία του ομίλου θα συνδυασθεί με την υποστήριξη διαδικτυακής πλατφόρμας μαθηματικών συζητήσεων και αναζητήσεων μέσω της eclass  και φόρουμ.  Παρενθετικά θα προβληθούν και θα συζητηθούν επιλεγμένες ταινίες μαθηματικού ενδιαφέροντος: Fermat’s Last Theorem,  Dimensions. A  walk through Mathematics


 

Όμιλος Αριστείας στη Φυσική και την Αστρονομία (Α΄ Λυκείου)

Χρήστος Φανίδης και Μαρία Διακόνου, Τετάρτη 14.30-16.00

Σκοπός του ομίλου είναι η εκπαίδευση μαθητών/τριών της Α Λυκείου με αυξημένο ενδιαφέρον στην Φυσική και την Αστρονομία. Η ιδιομορφία των διδασκομένων της Α΄Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014 έγκειται στο ότι προέρχονται από διαφορετικά σχολεία τα οποία πιθανώς έχουν δώσει διαφορετική βαρύτητα στα ίδια θέματα της Φυσικής και την πειραματική διδασκαλία τους, αλλά και την σύνδεσή τους με τη μελέτη του Σύμπαντος.   Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει κυρίως τέσσερις τομείς και θα εφαρμοσθούν διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις.              1. Ο πρώτος τομέας θα είναι η εξοικείωση των διδασκομένων με την διαδικασία της μέτρησης και την ερμηνεία, επεξεργασία και αξιολόγηση πειραματικών αποτελεσμάτων.  2. Ο δεύτερος τομέας θα περιλαμβάνει πειραματικές μετρήσεις στην Αστρονομία και θα δοθεί έμφαση στη διαφοροποίησή τους από τις μετρήσεις στο εργαστήριο. 3. Ο τρίτος τομέας θα περιλαμβάνει προετοιμασία των μαθητών/τριών για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικής της Α΄ Λυκείου.  4. Ο τέταρτος τομέας θα περιλαμβάνει μελέτη επιλεγμένων θεμάτων από τους μαθητές/τριες  σχετικών με τη Φυσική που δεν καλύπτονται από το αναλυτικό πρόγραμμα και θα τους δίνει την ευκαιρία  να αυτενεργήσουν διατυπώνοντας τους προβληματισμούς τους και επεξεργαζόμενοι την ερμηνεία τους.


 

Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών (Α' και Β' Λυκείου)

Παναγιώτα Αργύρη, Μαθηματικός, Δευτέρα 14.30-16.30

Η υποστήριξη της μάθησης των μαθηματικών με την βοήθεια των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης.

Μαθηματικές δραστηριότητες που υλοποιούνται μέσα απο διαδικτυακές κοινότητες συνεργασίες με την συνεργασία των μαθητών του ομίλου, αλλά και μεταξύ άλλων ΠΠΣ (ή μη ΠΠΣ). 

Θεματικές ενότητες :  -Ασκήσεις –Άλγεβρας γεωμετρίας -εκπαιδευτικό υλικό με χρήση μαθηματικών εκπαιδευτικών λογισμικών,  -εκπαιδευτικά άρθρα, πηγές για την αναζήτηση και επεξεργασία πληροφοριών σχετικά με την ιστορία των μαθηματικών,  Προβλήματα με εφαρμογές των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή ,  Διαθεματκές δραστηριότητες. Η υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μάθησης μαθηματικών υλοποίειται με εργαλεία  Web 2.0 .

Κύριο χαρακτηριστικό :Ενεργός εμπλοκή των μαθητών και συνεργασία για   

Επιδιωκόμενα αποτελέσματα απο τις δράσεις του ομίλου : 

Συνεργατική δημιουργία ιστοσελίδας του ομίλου για την δημοσίευση των δραστηριοτήτων μάθησης. Συνεργατική δημιουργία ψηφιακής εφημερίδας μαθηματικού περιεχομένου. Προβολή και δημοσίευση της διαδικασίας μάθησης και συνεργασίας σε ειδική μαθητική μαθηματική ημερίδα.


 

Όμιλος Αριστείας "Το Μαθηματικό Άπειρο" (Β' Λυκείου)

Αλκιβιάδης Τζελέπης, Δευτέρα 14.30-16.00

Στόχοι - Περιεχόμενο: Η ανάλυση της Γ΄ Λυκείου είναι ένας ιδιαίτερα απαιτητικός κλάδος των μαθηματικών, που διαπραγματεύεται με δύσκολες έννοιες. Η έννοια του απείρου, του ορίου, της παραγώγισης και της ολοκλήρωσης, απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και ικανότητες από τους μαθητές. Περιεχόμενο του ομίλου είναι αφενός μεν, η παρακολούθηση της διαχρονικής εξέλιξης αυτών των εννοιών, από την εποχή του Πυθαγόρα έως την καθιέρωση του σύγχρονου απειροστικού λογισμού. Αφετέρου δε, μία πρώτη επαφή με την ύλη της Γ΄ Λυκείου, σε επίπεδο διαισθητικής προσέγγισης , ορισμών και παραδειγμάτων.


 

Αριστεία στη Φυσική (Β' Λυκείου)

Βασίλειος Ορφανόπουλος, Παρασκευή 14.30-16.00

Η διδασκαλία θα χωριστεί σε τρία τμήματα: 1. Ειδική εκπαίδευση σε τεχνικές της Πειραματικής Φυσικής σε θέματα πέραν αυτών που διδάσκονται στα Μαθήματα Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου. Η διδασκαλία αυτή θα είναι στο επίπεδο των εξετάσεων Πειραματικής Φυσικής που περιλαμβάνονται στις γενικότερες εξετάσεις Πειραματικών Επιστημών, οι οποίες είναι προκριματικές για τις εξετάσεις  EUSO και –εφ΄ όσον οι συμμετέχοντες μαθητές το επιθυμούν- θα μπορέσει να αποτελέσει το κατάλληλο στάδιο προετοιμασίας τους για τους διαγωνισμούς του τοπικού και του πανελλαδικού επιπέδου. Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου τέσσερις μήνες (από μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Ιανουαρίου). 2. Ειδική εκπαίδευση στην επίλυση δύσκολων θεμάτων (θεωρίας και ασκήσεων) της Φυσικής Γενικής Παιδείας και Φυσικής Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου σε επίπεδο ανώτερο από αυτό των αντιστοίχων μαθημάτων. Το επίπεδο θα είναι το επίπεδο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής και οι μαθητές που συμμετέχουν θα έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να πάρουν μέρος –εφ’ όσον το επιθυμούν- στο διαγωνισμό αυτό. Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες (από μέσα Ιανουαρίου μέχρι μέσα Μαρτίου). 3. Εισαγωγή των μαθητών σε κάποιο κλάδο της Φυσικής που δεν διδάσκεται στο Λύκειο. Θα προτιμηθεί ένας κλάδος (π.χ., η Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας) για τον οποίο υπάρχει κεφάλαιο στα εν χρήσει διδακτικά βιβλία, αλλά δεν περιλαμβάνεται στη διδακτέα ύλη. Η τελική επιλογή του κλάδου θα γίνει σε συνεννόηση με τους μαθητές. Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες (από μέσα Μαρτίου μέχρι το τέλος του σχολικού έτους).


 

 

ΕΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Αρχαία Ελληνικά (Β΄ Λυκείου)

(Αδίδακτο κείμενο, Σύνταξη και Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής)

Ιωάννης-Παναγιώτης Αμπελάς, Πέμπτη 14.30-16.00

Τα μαθήματα θα επικεντρωθούν στη συντακτική, λεξιλογική και γραμματική προσέγγιση αποσπασμάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, ώστε να βελτιωθεί η μεταφραστική δεξιότητα των μαθητών που είναι κρίσιμη για την επιτυχία τους στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Η επεξεργασία των κειμένων θα γίνεται κατά τη διάρκεια του μαθήματος (κάθε Πέμπτη 14.30-16.00) στο πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης του διδάσκοντα αξιοποιώντας παράλληλα τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα, προκειμένου να ενισχυθεί η αυτενέργεια των μαθητών. Θα διανεμηθεί πλούσιο έντυπο υποστηρικτικό υλικό (ασκήσεις, θεωρία κλπ). Έτσι οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν την ευκαιρία μίας επιστημονικά έγκυρης και παιδαγωγικά ολοκληρωμένης υποστήριξης για το συγκεκριμένο μάθημα.


 

Βιολογία Γενικής Παιδείας (Γ΄ Λυκείου)

Νικολέττα ΜοσχοπούλουΠαρασκευή 12.40-13.20

Η ενισχυτική διδασκαλία στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής παιδείας απευθύνεται στους μαθητές της Γ Λυκείου που θα εξεταστούν Πανελλαδικά. Θα τους δοθεί η δυνατότητα επεξεργασίας Προβλημάτων και Ασκήσεων πάνω στην εξεταστέα τους ύλη.

 


 

 

 

 

 

 

Όμιλοι 2012-2013

1. Όμιλος Αριστείας στα Μαθηματικά

Τάξη: Α΄Λυκείου

Καθηγητής: Μαυρογιάννης Νικόλαος

 

2. Όμιλος Αριστείας στη Φυσική

Τάξεις: Α΄ Β΄Λυκείου

Καθηγητές: Ορφανόπουλος Βασίλειος,  Φανίδης Χρήστος

 

3. Η αλγοριθμική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων με Η/Υ

Τάξεις: Α΄ Β΄Λυκείου Κατεύθυνσης

Καθηγήτρια: ΓουρνάΣοφία

 

4. Γραμμική σχεδίαση και τεχνικές εφαρμογές

Τάξεις Α΄ Β΄ Γ΄Λυκείου

Καθηγητής Κουτσομίχος Νικόλαος

 

5. Οι εφαρμογές της μικροσκοπίας στην παρατήρηση και μελέτη των βιολογικών δομών

Τάξη: Β΄Λυκείου

Καθηγητές: Μοσχοπούλου Νικολέτα, Βογιάννης Ευστράτιος

 

6. Αναζητώντας την "Αρίστην πολιτείαν". Γλωσσική και ερμηνευτική προσέγγιση αρχαίων κειμένων πολιτικού στοχασμού

Τάξη: Β΄Λυκείου ΘεωρητικήςΚατεύθυνσης

Καθηγητής: Αμπελάς Ιωάννης- Παναγιώτης

 

7. "Το Μαθηματικό Άπειρο" Η διαχρονική εξέλιξη της έννοιας του μαθηματικού απείρου, από την εποχή του Πυθαγόρα έως την καθιέρωση της Μαθηματικής Ανάλυσης.

Τάξη: Β΄Λυκείου Κατεύθυνσης

Καθηγητής: Τζελέπης Αλκιβιάδης